Morten A Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei. Jeg skulle akkurat til og kjøpe meg 6x9 høyttalere i hattehyllen, plutselig kom jeg på at det er bare rein stål under ned mot kofferet på bilen. Derfor kan jeg ikke bruke 6x9 bak. Så jeg tenkte å sette noe i dørene bak jeg, men nå kommer det jeg trenger hjelp til. Hva skal jeg bruke som dempematriale? Og har dere noe å annbafale og sette inn der? http://home.no.net/gmortena/toyota/Nye%20Bilder/IMG_0507.jpg Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Dårlig plass der.. pga sveiv på vinduer.. Men hvorfor skal du absolutt ha høyttalere der bak? Har du bra høyttalere fremme fra før av? De fleste (mer erfarne osv) bilstereo "folk" har først og fremst meget gode frontsett. Måtte la en fyr prøvelytte i dag for at han skulle innse at hattehylle var gammeldags og frontsett var tingen (han har ikke lyd fremme!! ) Kjører Focal Utopia(*) front med Audison VRX 2.400 forsterker. Rokker villt! (*) = er egentlig delefilter og diskanter fra utopia og 5,25" Focal KP elementer. (hadde 6,5" utopia i forrige bil, men måtte ha 5,25" i ny bil. Nye KP = ca samme som gammel utopia. Lenke til kommentar
icer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 *SnIp* Jupp, men er litt kjekt for de som sitter bake å få med seg litt av musikken uten om bare bass (om du har sub) Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Stål bak? Er da bare å sage hull med stikksag, eller låne seg en elektrisk niblingstang.. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 min erfaring er at om det er skikkelig frontsett (med diskanter på dash.) og bra "harmoni" mellom front og sub, så er det ikke nødvendig med høyttalere bake. Men det er vel en smakssak. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jepp, Lohelle har et poeng der, er i full gang med et on-axis oppsett med litt artige egenskaper nå. Med skikkelige saker som er godt montert mener jeg de bak slipper å bekymre seg for å ikke høre noe. Men den dagen det blir 5.1 i bilen kobles nok etpar godsaker til forsterkerne. DVD - audio i bilen er saker Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hjelper vel lite når musikken kjører 2.1? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Var den kommentaren mynta på siste del av mitt innlegg over så vil jeg påpeke at det står DVD - audio. (Lite trolig, men bare fordi jeg er en pedant så må jeg påpeke det ) Om det var en kommentar på hvor unyttig bakhøyttalere i stereosammenheng er så er jeg aldeles enig, klart poeng der, definisjonen av stereo er jo nettop to kanaler. Høyre og venstre. Ikke foran og bak Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, du skreiv DVD-audio, men kor ofte ser du DVD i bilen? At det hadde vært kjekt for dei bak om dei hadde skjerm og 5.1 er det ikkje tvil om, men sjåføren då Eg synest det går bra med eit komponentsett framme og sub bak, om du ikkje kjører subben for høgt kan dei bak fint høyre lyden. Eg har komponentsett framme og originale bak, med volumet fordelt såpassa at eg ikkje høyrer noko til dei baki. Funker greit for alle parter. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jepp DVD AUDIO altså kun lyd Ellers kan det jo være kjekt å ha mulighet for både film, PS2(3?) og litt av hvert i kjerra, en vet aldri hva som kommer til nytte, hehe Så lenge du er happy så er jo alt fint. Anbefaler å sjekke opp en EMMA - konkurranse nær deg og høre på etpar biler der, garantert vekker, mye fint å se på ellers også der Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Det er jo mange biler som er overdimensjonert av høyttalere mener jeg. Faktisk så mange gale folk jeg har sett på forum at de har over 10 høyttalere i dashen. Da mener jeg det blir for villt :S Men ja, tilbake til saken. Har jo en mulighet til og kutte vekk det jernet, og kanskje legge til en mdf plate eller sponplate under selve hattehylla for at det skal bli bra/bedre lyd Lenke til kommentar
icer Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er jo mange biler som er overdimensjonert av høyttalere mener jeg. Har en kompis som har 2x12"Cerwin Vega, bakhøytalere samt diskanter og høytalere fremme... Det anlegget spiller sinnsykt høyt, men han er av den typen som sier "jeg skal ha så mye lyd at det ikke går an å sitte inne i bilen" det blir litt for overkill syns jeg.... Når jeg bygger med anlegg skal jeg ha klar lyd, ikke buldrebass, selvsagt kunne stilt det inn sånn at du trykker på instillinger "bass boost" elns så ble det mye mer bass, men først og fremst lyd... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 @ icer Ahhhhh! så godt å se noen som har sett "lyset" Hade samme fetisj som deg en stund, men så skjønte jeg at volum, følsomhet og plasssering har endel å si. I en alder av 12 år... Kvalitet svarer seg alltid, derfor får jeg nesten krupp og krampe av alle Xplod o.l anleggene her. Nå er jeg 29, hehe Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Hehe kan være enig med deg/dere på det punktet nå har jeg værtfall fått laget meg kasser til hattehylla i bilen Blei mye bedre, plasserte de litt mer inn mot midten i hattehylla, følte lyden ble bedre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå