Gå til innhold

Kan jeg angre?

Anbefalte innlegg

Retten er på min side, PCen ble tatt i mot uten noen motforestillinger, han som ringte meg sa faktisk at han forstod meg...:)

Si hva dere vil om hvordan jeg kommer til å gjøre det som ingeniør, om hvor firkantet jeg er i mine tolkninger og om hvor store føtter jeg har :roll: , men faktum er det at de solgte den PCen til meg med det at den veide under to kg som et sterkt argument. Det var den ikke, og da får de ta tilbake varen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, også ble varen plutselig for tung for deg etter at du hadde veid den. :roll:

Trodde man hadde blitt enig i at saken ikke dreide seg om de 115g (jfr. godkjent vekt), men om prinsippet om redelighet og at de opplysningene man oppgir faktisk stemmer.

Fint at du fikk hevet kjøpet trådstarter.

me nsom det har blitt nevnt før, det er mange ting som spiller inn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes trådstarter fremtrer med en holdning som er totalt forkastelig og ikke hadde vært tema i særlig flere land enn i rike Norge. Jeg mener også at trådstarter som ingeniør vil slite med å kunne tilpasse deg mennesker i mange arbeidssituasjoner hvis du er så kverulant og opphengt i detaljer som kommer frem i denne tråden.

Synes du bruker veldig sterke ord, "forkastelig" er et ord jeg gjerne hører om pedofili og voldtekt, men deg om det.

Dette koker ned til hva JEG som person bryr meg om, og det å være "opphengt" i detaljer er gjerne ikke en så dårlig egenskap som du skal ha det til. Detaljer er gjerne det lille ekstra som skiller noe eksepsjonelt fra noe vanlig, og som gjør det spesielt.

Som ingeniør ser jeg i hvertfall ikke på det å ha øye for detaljer som en svakhet, heller en styrke.

Grunnen til at jeg gjerne har hengt meg opp i dette selv, er fordi jeg jobber på Clas Ohlson, hvor vi har 30 dagers åpent kjøp, og en veldig god reparasjons\garantiordning. Jeg ser hvordan dette virker i praksis, og de av dere som påstar at jeg gjør prisene her i Norge høyere pga mitt klagemål, må tenke dere litt om. Elkjøp og Clas Ohlson er to av de "beste" forretningene i Norge, og man skulle gjerne tro at de gikk dårlig pga sin 30 dagers policy. Tvert i mot; det at kunden kan komme tilbake med en vare han\hun ikke er fornøyd med, skaper faktisk et enda større kundegrunnlag, da kunden ikke risikerer å sitte med skjegget i postkassen slik som jeg risikerte å gjøre (Hvor stor del av skjegget er det tydeligvis delte meninger om)

Da synes jeg heller dere skal gå etter de som kjøper en TV, bruker den i 30 dager, f.eks under fotballVM for så å levere den tilbake. DE gjør dette bevisst. Ikke gå etter f.eks meg, som oppriktig mener at jeg ble lurt\først bak lyset til en viss grad. (Ubevisst\bevisst fra Experts' side får andre vurdere)

Hos CO tok vi tilbake en løkhakker som var brukt i nesten en måned, med tydelige slitemerker og masse løkrester. Kunden fikk pengene igjen, men var kjempefornøyd alikevel, og har siden vært jevnlig innom.

Løkhakkeren kunne selvsagt ikke selges på nytt igjen, men poenget mitt er at CO ikke går dårlig av den grunn. Faktisk har driftsresultatet økt med 25% årlig!

Hadde vi solgt PCer og en kunde hadde kommet inn med denne PCen og et sted hvor vi lokket med at den veide under 2 kg, så hadde han fått pengene igjen på flekken. Feilen hadde vært på vår side, og skulle ikke ha gått ut over kunden, uansett hvor irrelevant det måtte virke.

Expert viser her også at de ikke er vanskelige å ha med å gjøre, heller tvert i mot, og det er garantert ikke siste gangen jeg handler der. :yes:

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg gjerne har hengt meg opp i dette selv, er fordi jeg jobber på Clas Ohlson, hvor vi har 30 dagers åpent kjøp, og en veldig god reparasjons\garantiordning.

Bare av ren nysgjerrighet. Så hvis du da ikke hadde jobbet på CO (eller noen andre steder som har denne 30 dagers åpent kjøp) så hadde du ikke brydd deg om de 100-115 ekstra grammene som du veide?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest alle 9 sidene nå, synes jeg det er påtide å stoppe diskusjonene . Trazor har valgt å ta første steg, som er å snakke med butikken om saken. Til vi hører hva butikken sier, er det lite interessant hva "mannen i gata" mener om saken.

Kudos til bFisk, Nagel og et par andre paragrafryttere (positivt ment i denne sammenheng), som førte diskusjonen opp på et mye mer saklig og interessant nivå.

Edit: Ja, nå klarte jeg selvfølgelig å overse innlegget til Trazor der han sier at Elkjøp tok pcen tilbake.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Jeg mener også at trådstarter som ingeniør vil slite med å kunne tilpasse deg mennesker i mange arbeidssituasjoner hvis du er så kverulant og opphengt i detaljer som kommer frem i denne tråden.

Merkelig holdning, i mange tilfeller vil nesten bra nok eller nesten passe ikke akuratt duge for en ingenør eller de fleste andre yrkesgrupper.

Men din holdning ser ut til og spre seg, svært mye i samfunnet er nesten bra nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Kudos til bFisk, Nagel og et par andre paragrafryttere (positivt ment i denne sammenheng), som førte diskusjonen opp på et mye mer saklig og interessant nivå.

Til bFisk?? WTF? :roll: Han er jo helt på jordet med sine kvasijuridiske betenkninger. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Til bFisk?? WTF? :roll: Han er jo helt på jordet med sine kvasijuridiske betenkninger. :thumbdown:

Jeg er enig med Nazgul. bFisk har bidratt sterkt til å få diskusjonen opp fra nivået flame trådstarter til å se belyse de faktiske rettigheter og krav man kan stille. Altså usaklig->saklig og person->sak. Selv om det er uenigheter om de saklige tingene han sier så har han i det minste vært saklig. En prosess du ikke ser ut til å være med på med innlegget ditt. (og som forsåvidt dette innlegget mitt ikke er noe bedre på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...