FenrisC0de Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Dette er en ting som har forundret meg i lang lang tid. Jeg har nå en SE K750i, og den har, som de fleste andre telefoner begrensning på antall SMS du kan ha lagret. Dette er en begresning jeg ikke skjønner... Når jeg hadde QTek 8080, så fant jeg fort ut at SMS lagres som vanlige filer i minnet, slik at jeg hadde på det meste over 550SMS i inboksen (tok rundt 200-300kb til sammen), og når telefoner som K750i kommer med 30MB minne, skjønner jeg ikke hvorfor det er nødvendig med en lav begresning på meldinger i det hele tatt. Hva er logikken bak det? Hvorfor kan det ikke bare være ubegrenset? Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Alle telefoner med Symbian operativsystem, har ingen begrensning på hvor mange SMS du kan ha i innboksen. Du velger selv om SMSene skal lagres i telefonminnet eller på minnekortet. Har selv Nokia 6630, med 1800 meldinger i innboksen, og rundt 1500 i sendt (har valgt at den skal lagre alle sendte meldinger). Ellers har jeg også merket at de fleste telefoner uten Windows / Symbian OS, har begrensning på hvor mange du kan ha i innboksen. Det er som du sier bare tåpelig. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 ah, var ikke klar over at Symbian hadde denne funksjonen også.. virker som det da bare er "låste" operativsystemer som benytter dette.. helt meningsløst.. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Heilt enig med trådstartar! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det har nok noe med operativsystemets evne til å holde orden på store mengder data å gjøre... For å sikre stabiliteten og at telefonen skal være responsiv så er det vel nødvendig å begrense antallet meldinger det er mulig å lagre. Når det er sagt, så synes jeg det er på tide å få inn muligheten til å lagre meldinger som filer på minnekortet. Det kan umulig være så vanskelig. Dermed kunne man tømme innboksen med jevne mellomrom og "arkivere" alt sammen i en mappe på minnekortet. -KJ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Er det altså ingen andre enn windows mobile OS og symbian som har støtte for "ubegrenset" sms minne? Skulle så gjerne hatt det, men har ikke lyst på symbian da jeg syns OS'et er så stygg og windows holder jeg meg unna Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Nå er det slik at Qtek 8080 ikke har Symbian da. Og det finnes en begrensning der også. F.eks. SE P910i kan ha 1004 meldinger til sammen, da er det stopp (Det står at den ikke kan ha mer enn 250 i bruksannvisningen). Med en ordentlig filbehandler er det bare å flytte meldingene fra internetminnet og over på minnekortet. Men jeg tror ikke det finnes et slikt program til K750i p.g.a. operativsystemet. Men om den kan bli utforsket fra PCen er det jo bare å overføre filene til minnekortet. Det er nok slik p.g.a. klager. Folk sier de ikke har minne i telefonen selv om de har slettet alle filene de har. Men så glemmer de meldingene... Men uansett må jeg være enig Earth657 Det er veldig dumt Lenke til kommentar
eblth Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Personlig har jeg aldri hatt behov for å spare på sms, bl.a. ettersom jeg ikke lenger mottar ting som vitser (som var veldig IN for et par år siden) og sånne kule "bilder" som var lagd av tegn (som også var veldig kult) Greit, hvis det ble lagt inn minne til å ha 500056 sms uten at det hadde noen innvirkning på størrelse og bruk hadde det ikke gjort noe, men jeg hadde hvertfall ikke kjøpt en 0,5 kg kubbemobil for å kunne spare på 3000 "Halla, vi skulle ut i kveld?!"-meldinger...! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Er snakk om man mobilen har massevis av minne som man kan kunne brukt på å lagre sms og slike ting. Siemens har et alternativ løsning der man kan lagre meldingene i et arkiv, men altså ikke i innboksen. Og det er et slik løsning jeg ser etter. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 vel, når telefonen har 30mb internt minne hvor 500 SMS tar rundt 300kb så ville jeg ikke tro at dette skulle være noe problem i det hele tatt.. Jeg liker nemmelig å ta vare på meldinger, siden de fleste er fra kjæresten, og hun skriver mye søtt som jeg liker å lese på Jeg synes ihvertfall det bare er rart at det er begrensninger på akkurat det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå