wil Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 jeg lurer bare på om hvordan jeg skal boote fra en linux cd. når man skal installere linux. please gi meg svar. [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-08-14 16:36 ] Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hvis du har brent CD'en rett og den støtter det, CD-rom&BIOS støtter det, skal du velge CD som første (eller 2. etter floppy) boot-alternativ i BIOS konfigurasjon. Så skal det bare være å sette i CD'en, og reboote. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 noen som vet om det går an å installere linux uten at cden booter. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-08-14 16:54 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-08-14 16:55 ] Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hva mener du egentlig nå? :???: Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 AAhhh...stygt å redigere meldinger slik underveis :wink: Jo det går bra det, men da må du lage deg bootdiskett. Under den linux CDen du har brent ut så er det sannsynligvis en /dosutils katalog. Se litt i denne, så forstår du hvordan du lager en bootdiskett Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Distro? Slack har /rootdsks & /bootdsks.144 e.l. Les README filene i disse katalogene. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 prøvde å installere Linux , men det gikk ikke når jeg prøvde med boot diskett. noen som har noen gode råd nå da. håper på svar. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 pønsker du bevisst ut disse spørsmålene, eller lurer du faktisk på disse tingene? Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 format a:/s funker i dos. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Ikke hør på Krenshar, for all del. Stygt gjort, det er som å lure småbarn å løpe ut i motorveien. Har du lagd en ordentlig bootdiskett nå da? Du trenger en program som heter rawwritewin dersom du lager bootdiskett ved hjelp av Windows, eller rawwrite dersom du gjør det i DOS. I tillegg trenger du fila boot.img. Bare pass på at det er en boot.img -fil som passer til den distro'en du har valgt. Både rawwrite og boot.img skal finnes på CD'en. Om du ikke finner dem, kan du laste dem ned fra nettet. Fortrinnsvis fra hjemmesiden til distro'en din. Og hvilken distro har du valgt til slutt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå