Plecto Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei. Meg og en kamerat her hadde en diskusjon angående oppvarming før styrketrening på helsestudio. Vi har tidligere varmet opp altfor kort og nå kranglet litt om hvor mye vi skal varme opp. Jeg sier 10-15 minutter rolig sykling mens han sier at han bare skal varme opp 5 minutter fordi han skal gå opp i vekt (mens jeg skal gå ned). Han sier vi har fått hvert vårt program hvor i hans program skal man varme opp kortere. Er det noen forskjell fra person til person om hvor lenge man skal varme opp? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Eg varmar opp med 5 minutts kjapp gange. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg pleide å bruke 8-10 min på sykkel eller tredemølle, samt ett eller to oppvarmingssett på muskelgrupper jeg enda ikke hadde trent, eller i øvelser hvor jeg visste at jeg hadde dårlig teknikk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 10 min på romaskin med relativt lav motstand (men man tar selvfølgelig godt i) må være perfekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 5 minutt moderat sykling/jogging for å få pumpa i gang. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg sykler / jogger i 4-5 minutt, også tar jeg som regel et oppvarmingssett etterpå. Dette ser ut til å holde for meg iallfall. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 4min på tredemølle er tingen Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Fint det folkens... men er det noen som har ordentlig peil her? Litt misvisende navn på posten, men jeg spurte om det var noen forskjell fra hvor lenge man skal varme opp fra person til person. Hva er det ideelle oppvarmingen for en 16 åring som skal drive med apparat-styrketrening? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hva er det ideelle oppvarmingen for en 16 åring som skal drive med apparat-styrketrening? Pulsen må opp og du bør varme opp hver muskelgruppe før øvelser. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg merket ved ren tilfeldighet at jeg presterre betraktelig bedre når jeg stakk innom vektrommet på skolen etter gym timen, og ikke som de andre dagene hvor jeg bare gikk inn etter en vanlig time. Beveg deg i minst fem minutter få til bevegelser i armer. Tren gjerne med valdig små vekter men "pump" en srie ved hver øvelse. Når jeg presterte bedre etter oppvarming, samt slap skader som har gjensøkt min trening i over et år nå merket jeg også hvordan blodåren spratt frem på bicepsen, ikke at jeg vet hvilke konklusjoner jeg skal trekke fra det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå