Gå til innhold

Hva kan du gjøre med kø?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et prioriteringssystem synes jeg faktisk hadde vært en god idé. Kanskje ikke på level, men heller alderen på kontoen. Da hadde man:

1) Ikke forhindret kø, men gjort problemet mindre for de som startet på serveren før den ble overbefolket

2) Effektivt gjort det mer fristende for de nye å starte på andre servere

3) Bevart muligheten for å starte på serveren til venner, om man virkelig ville (regne med lav prioritet i kø en stund)

 

Det er ingen tvil om at dette er et alvorlig problem. Ingen kunder burde trenge å finne seg i slike køer. Her har rett og slett ikke Blizzard gjort leksa si. Slike problemer burde de vært bedre forberedt på.

Lenke til kommentar

For det første, tvangsflytting synes jeg er en utrolig dårlig idè. Det har allerede blitt nevnt at kanskje noen har lyst til å spille med venner osv. som muligens har en høyere level char. på serveren.

Alle level 60's på en server synes jeg også er en veldig dårlig idè. Jeg for min del har lyst til å bli på min server med min level 60, selv om mange av mine venner ikke er 60 ennå, og jeg tror mange føler akkurat det samme. Tvangsflytting? Nei takk.

 

Her er derimot et par tiltak som de KAN sette igang for å i det minste gjøre alle oppmerksomme på problemet:

 

1. Om en ny spiller prøver å connecte til en high-pop server, så gi han en advarsel om at det kommer til å bli kø, og at han bør absolutt finne seg en annen server å spille på. Gi han et par-tre advarsler, så man er sikre på at han har fattet poenget. Ikke hindre noen å gjøre det, bare oppfordre dem til å ikke lage char på den serveren. Ok, greit nok, blizzard har gitt ut advarsler på websiden dems osv. før, men innse det: hvor mange leser dette? Advarsel ved laging av character løser dette forhåpentligvis.

 

2. Det samme som jeg nevnte over kan brukes til å begrense overbefolkning av f.eks. alliance i forhold til horde og motsatt (bare gi en advarsel om en prøver å lage en alliance char. på en server med altfor mye alliance i forhold til horde f.eks.).

 

3. Blizzard kan sette opp en litt mer fri character transfer (med begrensninger selvfølgelig, så det ikke blir exploita). Dette punktet stod forøvrig på den "battle plan"-tingen Blizzard ga ut for en liten stund siden (den kan dere finne her).

Lenke til kommentar
Et prioriteringssystem synes jeg faktisk hadde vært en god idé. Kanskje ikke på level, men heller alderen på kontoen. Da hadde man:

1) Ikke forhindret kø, men gjort problemet mindre for de som startet på serveren før den ble overbefolket

2) Effektivt gjort det mer fristende for de nye å starte på andre servere

3) Bevart muligheten for å starte på serveren til venner, om man virkelig ville (regne med lav prioritet i kø en stund)

 

Det er ingen tvil om at dette er et alvorlig problem. Ingen kunder burde trenge å finne seg i slike køer. Her har rett og slett ikke Blizzard gjort leksa si. Slike problemer burde de vært bedre forberedt på.

fikk sjokk når jeg leste dette, men var nok bare jeg som leste feil.. leste nemlig alder på spilleren :p hehe.. anyway

 

har pc'n min stående hos en kamerat.. er altid en som spiller der, døgnet rundt.. altså altid en som kan flytte char'n din 2m slik at du ikke detter ut :p derfor er jeg for det meste innlogget.. ganske deilig.

Lenke til kommentar

Hvis de som kom opp i lvl 60 kunne migrere til andre servere som de ville, så ville det antageligvis jevnet ut mye av server loaden. Her er mitt drømme scenario, uansett hvor urealistisk det evt. måtte være:

 

Jeg starter opp lvl 60 char'en min på Silvermoon, etter en halv time i kø, kommer jeg endelig inn. Jeg tenker, "føkk det her" og stikker til Dark Portal i Blasted Lands... *plopp* 5 gull seinere... (i gebyr til den astrale ferjemannen eller what ever...) Jeg har havna i Burning Blade, itemløs og pengelens som en liten baby (eller kanskje mer som terminator, hehe), ettersom det er første gangen jeg drar dit. Det eneste som er annerledes med char'en min fysisk er at det står "Syltelabb of Silvermoon" istedfor bare "Syltelabb".

 

Seff mye i det scenarioet som bare var hypotetisk, men håper poenget kommer fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...