Battone Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har et av disse leadtek korta og sliter litt med oc dette.. Ser ut til at det blir varmt ganske så fort.. Har testet en del drivere nå, beta og vanlige.. Mest sannsynlig har jeg et mandagsprodukt her, men om ikke, er det noen som kan gi meg et tips.. Om ikke dette funker må jeg vel få ny vifte/legge ny goop på denne... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Drivere hjelper vel ikke så mye på varmen på kortet, er vel heller kjøling/ventilasjon du burde se på Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ta av vifta, erstatt kjølepasta med artic silver 5...det er en begynnelse. Så avhenger dte av clock, og så kan hende du bør tenke på ei ny vifte. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ikke så mye på varmen, men litt har det å si da... Tenkte bare på at noen kunne tipse meg med en driver som har vært godt testet med oc... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg kjører aølltid siste drivere fra Nvidia. Men jeg tror at problemet ditt er kjølinga, så det er der du burde kikke nærmere på ting. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har et XFX 6600GT kort, og jeg har klokket det godt opp mot "det røde". Og det ligger på 45 grader. Skjønner ikke hvordan disse andre lager så mye varme... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg har også klokket mitt mye, ligger alltid mellom 40 og 50 grader. høyeste var 54grader, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ja, skal ikke det ikke utvikle mer varme da? Isåfall så klokker jeg mer Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 ofte utvikler kort mer varme når de er klokket, ja. men flere produsenter har levert kort som gir fra seg serdeles lite varme i forhold til hastigheten til kortet, selv når det er klokket. et eksempel er xfx og club3d kortene. disse har veldig gode vifter, men de bråker dessverre ganske mye. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jupp...Men det kan jeg leve med... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Får nok ta opp vifta imorgen og legge ny goop... Hvordan er det med garanti om man skifter vifte/legger på ny goop? Lenke til kommentar
dapre Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Du sier ingen ting om du overklokker eller ei. Overklokker du for mye, blir det selvfølgelig for varmt. Da er det bare å skru ned igjen. ok ? Dette kortet er relativt nytt, så jeg regner med det ikke er fullt av støv. Men sjekk gjerne. Hvor mange vifter har du inni kabinettet ? Kun en i strømforsyningen ? Har selv to i strømforsyningen. Den ene peker ned, den andre rett frem. Noen har også innvendige kabinett vifter. (selvsagt i tillegg til CPU og GPU vifter) Står maskinen inne i et bord-kabinett ? Få det ut. Står maskinen på varmekabler ? Slå dem av, eller løft opp maskinen. Ta gjerne av kabinettdekslene, det hjelper på noen oppsett, blir verre på andre. Hvis du også overklokker CPU'en øker dette selvsagt også tempen. Har nettop spillt noen timer, og GPU tempen ligger på 40-50 grader. Kabinettdekselet er tatt av, GPU lett overklokket. CPU lett overklokket. Mvh, Dapre Lenke til kommentar
Battone Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Joda, har 2 vifter på psu... Og ja, jeg overklokker/oc skjermkortet.. Har da aldri giddet å fjerne stock vifte på tidligere skjermkort, da jeg ikke har hatt behov for dette.. Dem har overklokket bra dem jeg har hatt før.. Dette kortet gjør det ikke, så derfor må det gjøres noe.. Må nok se litt nærmere på vifta, har bare ikke orket å ta den ut ennå.. Den har stått i maskinen i 4 mnd nå, så støv skal det vel ikke være... kan være det, men kortet har aldri klokket over 1100/400 elns om jeg ikke husker helt feil... Og nå klokker den ikke i det hele tatt uten artifacts... Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har et XFX 6600GT kort, og jeg har klokket det godt opp mot "det røde". Og det ligger på 45 grader. Skjønner ikke hvordan disse andre lager så mye varme... Hvilken kjøler er dette med? mitt xfx kort var oppe i 107 grader med stock kjøler.. Når da kjøleren bråker som et fly i tillegg så kan ikke jeg si noe positivt om xfx sine kjølere.. De andre lager ikke noe mer varme enn ditt, de har bare dårligere kjøleløsinger,.. btw. Leadtek er jo kjennt for å ha meget gode kjøleløsninger.. btw. Når man måler temperatur så nytter det ikke å sjekke i driverene o.l. like etter at man har kjørt et program.. temperaturene må plottes(rivatuner er perfekt for dette) og man må gå tilbake og se etterpå... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Det kan se ut som løsningen lå i en liten formatering.. Har hatt 3 andre skjermkort på denne uten å formatere.. Har bestandig formatert før ved anskaffelse av ny hw, men grunnet treg stjelenor linje og litt latskap så har jeg utsatt det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå