andgob Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 jeg bestilte en pc fra en webshop for noen dager siden, jeg fikk den igår og gledet meg til å få teste pc'n. Men når jeg skulle montere cpu'n (intel pentium 4 2,0GHz boxed)på hovedkortet (asus p4s533) så jeg at cpu'n ikke kom ordentlig nedi sloten, og jeg tør liksom ikke å presse den på plass. Når jeg startet opp pc'n så sier pc speakeren: System damage, cpu error. og det er ikke noe bilde på skjermen. Det er ikke skjermkortet som er ødelagt, det har jeg testa i en annen pc. og skjermen funker. hva kan være gærent, er hovedkort eller cpu defekt. må jeg sende det tilbake? kan ramen være ødelagt? specs: cpu: intel pentium 4 2,0GHz boxed hk: asus p4s533 skjermkort: gainward geforce4 ti4200 64mb ram: cruical ddr ram 256mb pc 2700 Lenke til kommentar
petergus Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det finnes en låsarm på siden av sokket som du må åpne. Dette må du gjøre før du setter prosessorn. Lenke til kommentar
andgob Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 er det noen andre som har samme problemer med omtrent samme oppsett? det er en mulighet for at hovedkortet mitt ikke støtter rammen jeg har kjøpt, for den ramtypa jeg har kjøpt står nemlig ikke på lista over de rammtypene som hovedkortet støtter. slitsom setning, men jeg håper at dere skjønner den Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har nettopp kjøpt samme oppsett som deg og kan bare si deg at komponentene dine passer. Hvis ikke så er det nokk desverre du som trøbbler :- Lenke til kommentar
andgob Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 er du helt sikker på at det er akkurat samme oppsett? asus p4s533 p4 2 ghz crucial pc2700 ram 256 mb Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ikke samme ram, men samme hk og CPU. Uansett så skal det ikke ha noe å si for ditt hovedkort (dette) støtter PC2700/PC2100/PC1600 DDR DRAM, så de skal passe. Hvis ikke så har du kanskje fått feil ram,men det er MEGET usannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå