Gå til innhold

Innkjøp av ny jappebamse

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Heisann!

Er i disse tider på utkikk etter ny telefon og det hadde i den forbindelse vært hyggelig med litt hjelp av dere guruer der ute...

Har selv ikke så mye peiling på hva som fins der ute; men jeg vet hva jeg vil ha ;)

Hadde vært find med noen forslag som samsvarer med disse spesifikasjonene:

Essensielle saker & ting:

- Kvalitetsfølelse (jeg er av typen som får fysisk (psykisk?) vondt i skjela av "plastikk-aktige saker og ting")

- Tastatur (man har ikke for vane å skrive meldinger så ofte, men når man nu og da faktisk gjør dette er det ofte under sterk påvirkning av alkohol, og som vi alle vet har telefoner en tendens til å få et noe forkortet livsløp hvis frustrasjonsnivået stiger til nye uante høyder pga. man har sendt "elscherh deøh" istedenfor den noe mer seriøse varianten)

- Skjerm og menyer (enkelt, oversiktlig, konfigurerbart)

- Kraftig prosessor/ram etc.

- Nettverk (blåtann er et must)

- Størrelse/vekt (+- 100g)

- Batteritid (et minimum bør være 4-5 dagers brukstid ved normalt bruk (se: studentliv)

- Nyttefunksjoner (trenger ikke stille med word-prosessor eller exel-spreadsheets, men en funksjonell avtalebok etc. er et must)

Ting og tare som ikke er fullt så viktig men allikevell bør nevnes:

- Bør ha et noe konvensjonelt ytre (jeg ser homofil nok ut, uten en mobil som ligner en teletubby med kromosomfeil)

- Kompabilitet og overføring av kalender/avtaler fra Mac eller PC (pref.fra Macintoshen). Ønsker å ha muligheten til å oppdatere overnevnte saker uten å fikle for mye med telefonen, men la denne ligge søtt og rolig i jakkelomma på gangen mens blåtannen ordner resten fra Macen/PCen

- Pris (+- 3000 inkl 12mnd abb. med +- 100kr/mnd i avgift)

Ting jeg ikke vil ha men som jeg sannsynligvis må ta til gode med uansett på grunn av at markedskreftene bestemmer det sodomiske utvalget)

- Kamera (De fruentimmerne jeg evt. hadde fanga med linsa i festsammenheng er ikke av det kaliberet man ved en senere anledning (se: hvilken som helst anledning) ønsker å beskue på 2" mobilskjermen

- Mp3-spiller (man har da iPOD)

- Minnebrikke

Vel..

Surprise me :dribble:

Takker på forhånd for alle seriøse svar.

Mvh.

Meg :yes:

Edit: Med "tastatur" mener jeg ikke qwerty, men vanlige "taster" ;=)

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man tenker kvalitetsfølelse så bør man velge w800i, hvis designet faller i smak. Byttet ut min k750i med w800i, og jeg var mye mer fornøyd med min råe walkman telefon. På k750i måtte man gå rundt å si at det er det indre som teller.

Med w800i trenger man ikke å si ett jæwla ord!

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...