inoan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Jeg har et Nikon D70. Jeg bruker også et ganske standard AF Nikkor 35-70mm 4.5 objektiv. Spørsmålet mitt er følgende: Jeg kom over en mellomring type M2 pent brukt til 500 kroner. Noen som kan fortelle meg litt om denne? Har sett flere betegnelser på mellomringer. Ønsker å bruke denne i sammarbeid med objektivet mitt til å ta makrobilder. Noen som har en erfaring eller to å dele? Alt hjelper Endret 24. september 2005 av inoan Lenke til kommentar
inoan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 http://www.mir.com.my/rb/photography/hardw...cro/index1a.htm Google extension tube m2 for mer. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
inoan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Er det noen mulighet for å montere denne ringen på et D70 med Sigma 105mm F2.8 EX DG? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Har dette noen hensikt? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er mulig det vil virke men du vil garantert miste alle automatiske funksjoner. Det er også mulig objektivet vil låse seg på minste eller største blenderåpning hvis det ikke har blenderring osv... Lenke til kommentar
kamragal1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Er det noen mulighet for å montere denne ringen på et D70 med Sigma 105mm F2.8 EX DG? soligor har noen mellom ringer som ikke fjerner automatikk Lenke til kommentar
inoan Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Kristallo Sigma objektivet mitt HAR blenderring. Den vil kun fungere nå på 2.8. Hvis jeg skaffer meg denne mellomringen, hva vil det da føre til praktisk? Sigmaen er jo allerede et bra makro objektiv. Vil jeg kunne komme ENDA nermere feks et insekt? Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) En mellomring inneholder ingen optikk men forlenger avstanden fra objektivet til bildebrikken. Dette gir bedre nærgrense som gjør at du vil kunne komme ENDA nærmere f.eks. et innsekt Endret 27. september 2005 av Mikkle Lenke til kommentar
inoan Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Det jeg også mente. Lurer på om det er noen som har erfaring med makrolinsen jeg har og evt en slik mellomring. Hadde vært artig å prøve Lenke til kommentar
kamragal1 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det jeg også mente. Lurer på om det er noen som har erfaring med makrolinsen jeg har og evt en slik mellomring. Hadde vært artig å prøve hvorfor kjøper du ikke et close up filter istedet? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Tja.. du vet hvilket objektiv jeg har. Tips til bra close up filter? Lenke til kommentar
kamragal1 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) har objektivet selv, vurder også og kjøpe meg et close-up filter. her er noen forsjellige:ddmr du må jo selv velge styrke på filteret da. Endret 2. oktober 2005 av kamragal1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå