Gå til innhold

Musen mister forbindelse ofte.

Grun

Anbefalte innlegg

Vet ikke mye om data, så jeg spør dere.

Jeg har en Acer (bærbar, selvfølgelig) pc, med windows. Har hatt den i et år, og en Logitech infrarød tråd-mus. Den har funket fint i et år, men nå i det siste (en uke eller så) har den begynt å miste forbindelsen eller noe. lyset går av under og den funker ikke. Hvis jeg bare lar den være, kommer den på igjen om litt. Det er tre usb-inganger på pcen, men den funker like dårlig på alle. Prøvde den på dataen til en kamerat, og der så det ut til at den virket fint.

Av og til når den tuller kommer det opp en liten boble som sier at windows kjenner ikke igjen USB enheten eller noe.

Når jeg klikker på feilmeldingen kommer det opp i et vindu:

"Kjenner ikke igjen USB-enhet

En av USB-enhetene som er koblet til datamaskinen, har hatt en feil, og Windows kjenner den ikke igjen.

Enhetens plassering vises i fet skrift."

Det som er i fet skrift er "Ukjent USB-enhet"

"Anbefaling

Prøv å koble til enheten på nytt. Hvis Windows fremdeles ikke kjenner den igjen, må du bytte ut enheten."

Dette vil jeg da ikke, og siden den har funket fint i et år, stoler jeg ikke helt på feilmeldingen.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk inn på logitech under startmenyen og fulgte noen steg fra "Viktig" filen. Alt virket helt fint når musen virket, dataen fant visst ingen problemer, men når musen datt ut, kom det bare opp en enkelt medlig. Enheten er ikke koblet til.

Jeg skal se om jeg finner cd-en med programmet på, og re-installere.

har gjort det, og det virker nesten som den funker.

Endret av Grun
Lenke til kommentar

Jeg så ingen regler mot dobbel posting, så håper dette er greit.

Musen virker ikke igjen. Etter at jeg hadde re-instalert driveren fungerte den bedre i en tid, men nå er den tilbake til å kutte ut i perioder. Noen har noen forslag til hav som kan være galt, eventuelt forslag til hvordan det kan fikses(utenom å kjøpe ny)?

Endret av Grun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...