Gå til innhold

hvordan trene opp bicepst uteb å belaste rygg

Anbefalte innlegg

så, hva foreslår dere...

Jeg har nå i lang tid tent biceps ved å bruke en stang.. Selve stanga veide 5 kilo, så la jeg på 20-25 kilo med vekter...

Jeg begynte for et år siden og trente da med stanga, og 10-15 kilo med vekter..

I løpet av en økt trente jeg med 10reps x 3, trene andre ting og som benk etc.. i mellom disse øvelsene

Jeg er ganske fornøyd med resultat og føler meg merkbart sterkere..

Men ryggen har tatt litt skade av dette.. Så er det andre måter å trene biceps på med vekter, jeg vet om pull ups, men med vekter, takk for innleg.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du problemer med ryggen til vanlig? En normal rygg skulle ikke ha problemer med det der. Kanskje det er teknikken som svikter, eller kanskje du har latt vær å trene ryggen men trener en del annet? Trener du f.eks. mye mange men lite rygg kan du få trøbbel (har sett andre få det, men har ikke noe vitenskapelig bevis)

Til saken: Prøv å holde baksiden av overarmene inntil en stolrygg som står litt på skrå.

Lenke til kommentar

Letteste måten å øke volum i armene er å trene både triceps og biceps. Volumøkninger kommer lett i starten, så å fordele fokus på begge de to store muskelgruppene kan lønne seg. Om du er ute etter en kul på armen, må du trene en del på "brachialis" (tror jeg den het) som ligger under biceps.

Noen andre som er litt mer kunnskapsrike enn meg får utdype.

Lenke til kommentar

Det du har gjort feil er jo å nedprioritere ryggen. Det er veldig viktig å trene rygg, i tillegg til Biceps, Triceps og bryst.

Begynn med markløft, nedtrekk og andre øvelser for rygg. I begynnelsen tar du ikke så masse på stanga, og heller flere Reps får å få teknikken til å sitte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du rykker sikkert stangen for mye med ryggen for å klare flere/tyngre løft. Du kan prøve å stille deg inntil en vegg for å isolere mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...