Gå til innhold

AOE3/GeForce Go6800/DirectX9c= Dårlig kombinasjon?

Kenneth Dammyr

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her med en Dell Inspiron 9300.

Sentrale spesifikasjoner:

P-M "Dothan" 750

2x256MB

GeForce Go6800

17" widescreen skjerm

Tenkte å installere demoen til Age of Empires 3 på denne maskinen. Men det hadde visst ikke maskinen tenkt.

Installasjonen går feilfritt, men når jeg starter opp spillet får jeg melding om at maskinen ikke utfyller systemkravet til spillet. Jeg vet jo godt at dette er tullball så jeg ber den pent om å fortsette og ikke vise meldingen igjen.

Bang! En slibrig feilmelding kommer opp. I korte trekk informerer den om at Direct X ikke fungerer skikkelig. Så lister den opp en rekke mulige årsaker. Jeg har prøvd å sjekke de som står der, men de er ganske uspesifiserte så det er vanskelig å finne noe konkret.

Nederst står det at jeg kan finne mer informasjon i "loggen". Supert tenker jeg, det er bare et problem. Hvilken logg?

Jeg konkluderer med at det må være DirectX som ikke er installert eller har en liten bug. Så jeg fyrer opp DirextX diagnose(run->dxdiag) og ser at nyeste versjon er installert. Både testen av Direct draw og Direct 3D er positive. Med andre ord kan jeg ikke se hva som skal være galt her.

Prøvde også å oppgradere skjermkortdriverne, men det var ikke så lett, da den vanlige driveren fra Nvidia tydeligvis ikke var for dette skjermkortet.

Alt i alt, sitter jeg med et spill og en maskin som ikke vil leke sammen. Hvis noen har en fjerneste idé på hva som kan løse problemet ville det vært knallbra!

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg smekka inn DX på nytt, for sikkerhetsskyld.

Etter det, hvis det fortsatt ikke fungerer, pelle seg inn på produsenten sin side og sjekke om eventuelle hovedkortdrivere er oppdaterte.

Tror fsktisk Dell har lagt ut nye drivere til skjermkortet ditt, men de ligger vel på dell.com eller noe =)

Lenke til kommentar

Regner med at trådstarter visste at driverene på Nvidia.com ikke funker standard. Du må ha en inf-fil som du legger inn i mappa først skjønner du. Det letteste er å enten hente ned fra Dell.com eller fra laptopvideo2go.com. Du laster ned en zippet mappe. Og inf filen som hører til. Så zipper du ut mappen, legger inf-fila inn der, før du begynner installeringen. Etter det går det smertefritt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...