Gå til innhold

Backup med windows 2000

tek73

Anbefalte innlegg

Jeg kjører et dualboot system med win 98 på c-partisjonen og 2000 på d- partisjonen har mine programmer på e-partisjonen. Og multimediafiler på f-partisjonen. Ønsker da og lage en backup-fil av c,d og e partisjonen i tilfelle systemet kræsjer. Hadde tenkt å bruke backup programmet i windows 2000.

Mine 3 spørsmål er da som følger?

spm 1. Er set noe problem forbundet med at 98 ligger på c-disken? og i forlengelsen av dette følger neste spørsmål spm 2. hvis pc-en kræsjer bygges de tre partisjonene opp igjen slik de er på nåværende tidspunkt. Eller må alt bygges opp på nytt manuelt men filene kommer tilbake?

spm 3

Er det andre programmer som gjør jobben bedre?

Takker for alle svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

1. Kan ikke tenke meg det, men det kan alltids være en fordel med en god boot manager.

2. Er ikke sikker, overlater det til noen andre!

3. Symantec Ghost, Paragon Harddisk Manager eller PowerQuest DriveImage(det finnes fler). Felles for disse programmene er at de lager en bilde fil av partisjonen/disken du ønsker å kopiere. Bildet kan skrives til cd(kan gjøres bootable) eller en annen disk/partisjon. Når du gjenoppretter, får du tilbake partisjonen/disken nøyaktig slik den var.

[ Denne Melding var redigert av: ooops på 2002-08-14 15:41 ]

Lenke til kommentar

Backup programmet i Win2000 egner seg IKKE til å ta en "system backup" med (du må bruke samme program for å restore filer, noe som betyr at du må installere Windows først).

Bruk Norgen Ghost el., siden de programmene er lagd for akkurat dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...