christopherH Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Er det noen som kan svare på om objektiver til Nikon sine eldre SLR kameraer også passer til nyere entusiastkameraer som D50/D70/D70s? Finnes det noen regel på hvilke objektivserier som passer, og ikke passer, og hva man evt mister av funksjoner? Regnet med at dette spm var stilt her på forumet tidligere, men klarte ikke å finne noe når jeg søkte. Men henvisninger til andre tråder taes også i mot med takk. /Christopher Lenke til kommentar
reallars Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg hadde nettopp en tråd om dette: link til min tråd Der er det noen linker du kan se på. Ellers vil jeg anbefale deg å gå inn på Nikons supportsider, der er noen oversikter. Her er f.eks. D50: LINK Det var litt vanskelig å finne ut hvilke linser som var støttet selv med oversikten fra Nikon, men du bør søke etter de aktuelle linsene på nettet, da kan du finne det ut. Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Nyttig tråd dette, tusen takk. Men desverre så ser det ut som den ender i en lang diskusjon, uten noen konkrete svar. Dette er kanskje et banalt spørsmål; men hva er konsekvensen av at man mister lysmåling? At ingen av programfunksjonene vil fungere? At kameraet ikke får til å beregne eksponeringsverdiene i bildet? Som igjen fører til at man må stille alle verdier selv, og se hva resultatet blir? Christopher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå