sirpetterjones Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Er helt grønn når det gjelder net send. Jeg har en router. Min pc (pc 1) er koblet til routeren via kabel. En annen pc (pc 2) er trådløst koblet til routeren. Jeg går inn i command og skriver "net send xxx.xxx.x.x hei", hvor ip'en er pc 1 sin ip, bare for å se om det kommer noen melding opp. Det står bare ""the message alias could not be found..." Jeg prøver å skrive "net name" og det kommer opp "jonas" og "ole". jeg skriver "net send ole hei" og det kommer opp en boks hvor det står "Message from ole to ole on 18.19.2005 kl 1700 hei". Når jeg så prøver å skrive "net send ole hei" igjen, kommer den gamle feilmeldingen "the message alias could not be found..." opp. Jeg går inn på tjenester --> messenger og velger automatic (var fra før på disabled) og starter tjenesten. når jeg nå skriver "net send ole hei" kommer den en boks med "Message from ole to ole on 18.19.2005 kl 1701 hei". Jeg kan nå gjenta dette noen ganger og det går fint, men etter 1 minutt eller noe så fungerer det plutselig ikke. Når jeg går inn på tjenester ser jeg at messenger er disablet igjen, uten at jeg har gjort noe som helst. Velger jeg automatic igjen nå, fungerer det igjen, men bare 1 minutt. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer? Det andre jeg lurer på er hvorfor ikke den andre pc'en får opp noen melding. Ole er pc2 og Jonas er pc1. Når skriver melding fra pc1 til pc2 står det på pc1 at meldingen ble sendt fra pc2 til pc1.. uten at noe som helst er sendt fra pc2.. Når jeg går inn på "net name" på pc2, kommer det opp "hp" (som er skriveren) og "paviljong" (eller noe sånt no) som jeg antar er pc2 sitt navn. Men det står ikke noe om min pc (pc1). Der er det derimor ikke noe problem at det plutselig går fra automatic til disabled, noe som er et problem på pc1.. Noen som har noen forslag om hva som kan være problemet? Det eneste jeg ønsker å oppnå i starten er å skrive melding til hverandre. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Vet ikke hva som er problemet, har det samme selv. Men skriv "net send * melding". Da sender du til alle pc'er i nettverket og det funket hos meg. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Prøvde det. Det stod at meldingen ble sendt til MSHOME, men den andre pc'en fikk ikke opp meldingen. Det kom heller ikke opp noe her. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Da vet jeg ikke. Det virker da jeg prøvde det. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Prøvde å sette startuptype fra automatic til manual, siden da jeg brukte automatic ble den hele tiden endret til disablet, men det samme skjer når jeg bruker manual.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Service pack 2 har en sperre for dette utrolig nokk.. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Den funksjonen er nok mer missbrukt enn fornuftig brukt (lag en .bat-fil med tusenvis av net sends til samme pc gjør at man må trykke vekk tusenvis av vinduer), tror nok det er derfor de har sperra for den Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Sperre for net send? Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 du kan jo prøve med net send bomber, ligger på hp'n min : http://alekslarsen.net/prog/nsbomber.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå