no_vise Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 jeg har en bærbar pc av typen siemens Amilo M20. for et par uker siden ble jeg plaget med at den blir UTROLIG fort varm. jeg tok straks å formaterte hardisken og installerte windows med drivere inn på nytt. dette hjalp ikke. pcen blir varm på to minutter etter oppstart og dette tiltross for at jeg ikke kjører noen programmer som helst. jeg bruker kjøleelementer under pcen nå for at ikke hovedkortet skal svies i stykker, mn den blir varm og viften går som det suser. noen som vet hva som kan være i veien med pcen min? takk for svar hilsen Ken Lenke til kommentar
ols Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) En så drastisk oppvarming ligner jo på det man får om luftekanalene er blokkert, men det har du vel sjekket. (altså det er ikke nok at viften går, det skal sef også komme en merkbar luftstrøm ut av åpningen). Hvis det er to vifter skal begge gå, osv. Hvor gammel er den modellen? Hvis den er av nyere dato er vel neppe snakk om at det kan ha samlet seg opp mengder av støv på de invendige kjøleribbene, om du ikke har brukt maskinen i helt spesielle omgivelser. Ellers kan jeg kanskje nevne at jeg hadde samme problem en gang, men da skyldtes det interne software konflikter: Hver gang jeg avinstallerte et kjent CD brenneprogram ble maskinen helt normal igjen, i motsatt fall viste taskmanger full prosessor belasting hele tiden og viften kom på i ett sett. (Sjekk for sikkerhets skyld prosessorbruken når maskine går på tomgang. (selv om du har reinstallert windows, kan det jo være drivervarianter osv.). Ellers: Fjern alt av USB greier og løse kort og minnebrikker. La maskinen gå på batteri. Prøv også å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Hvis maskinen blir like unaturlig varm under alle omstendigheter, tyder det vel mest på en feil i hardwaren Endret 18. september 2005 av ols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå