Gå til innhold

ny viftestyring, men vilken?

Nauz

Anbefalte innlegg

okay først av alt vil jeg bare si at jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plasere denne tråden.. men tok den under "annet om hw" jeg.. men det er bare å flytte den hvis du(en moderator) vil ;)

men over til saken. jeg sitter nå her med et tt tsunami dream... men det ser litt annerledes ut pga den fine front døra er tatt av :cry: grunnen til at jeg måtte ta av denne fine døra var pga at jeg her om dagen kjøpte meg noen nye vifter(som ikke bråker så mye som de som fulgte med).. og får å kunne regulere litt på støynivået satte jeg inn min revoltec Alberion vifte styring.. men så skjer det noe.. jeg får nemmelig ikke lukket igjen døra pga de"ut stående" bryterne.. så tokk av døra.. men nå vil jeg ha den på igjen.. så må med andre ord anskaffe en ny viftestyirng..

jeg har disse kravene:

1: den må ikke ha lange utstående knotter(passe med døra)

2: den må kunne styre minumum 3 vifter(helst 4)

3: den skal jelst være i sølv farge..

4: helst under 500kr..

har sett litt runt om kring og kommet fra til Aerogate Gatewatch.. som selges på microplex til 379kr.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AEROGWSI

men er ikke helt sikker enda.. men syns den så veldig kurant ut. masse muligheter og et veldig fint design..

noen som har noen formeninger med denne? eller noen andre viftestyringer?

takk for svar.. :)

edit: info om gatewatch..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker bra den :)

Syns den var stilig jeg iallefall.

Men hva med software styrt viftestyring? mCubed @ microplex f.eks

Eller hva med å bare sette den viftestyringen du allerede har, litt lengre inn?

Slik at bryterene ikke står i veien for døren, altså slik at de er halvveis inn i kabinettet.

Hvis du skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Virker bra den :)

Syns den var stilig jeg iallefall.

Men hva med software styrt viftestyring? mCubed @ microplex f.eks

Eller hva med å bare sette den viftestyringen du allerede har, litt lengre inn?

Slik at bryterene ikke står i veien for døren, altså slik at de er halvveis inn i kabinettet.

Hvis du skjønte hva jeg mente.

på grunn av tt sin skrueløse løsning så går det ikke å dytte den lengre inn.. men har virkelig lyst på den.. ;)

Lenke til kommentar

jeg har selv den gatewatchen og den funker fint den.

men du skal vite at siden det er knapper og ikke hjul du bruker for å justere turtallet, så må du justere i iintervaller på 100rpm, og desuten så klarer ikke min å justere viftene akkurat som jeg vil ha de. f.eks så har jeg 2 stk 120mm mist vifter på den, og laveste jeg kan sette de er 600rpm, mene mår jeg setter det, så går den ikke lavere enn ca 800rpm.

når det er sagt, så vil du kunne justere viftene dine bra nok til at de blir en del roligere, og den bygger max en halv cm ut (volumhjulet). så den funker bra. mene ikke forvent deg 100% nøyaktiv justering.

Lenke til kommentar
jeg har selv den gatewatchen og den funker fint den.

men du skal vite at siden det er knapper og ikke hjul du bruker for å justere turtallet, så må du justere i iintervaller på 100rpm, og desuten så klarer ikke min å justere viftene akkurat som jeg vil ha de. f.eks så har jeg 2 stk 120mm mist vifter på den, og laveste jeg kan sette de er 600rpm, mene mår jeg setter det, så går den ikke lavere enn ca 800rpm.

når det er sagt, så vil du kunne justere viftene dine bra nok til at de blir en del roligere, og den bygger max en halv cm ut (volumhjulet). så den funker bra. mene ikke forvent deg 100% nøyaktiv justering.

det hørtes bra ut, om den er helt nøyaktig spiller ingen rolle.. den jeg har nå kan jeg ikke se "rmp" en gang.. klokka er også fin ;) samma med temp målerne..

så tror jeg går for den jeg ;)

men har u et bilde med den? vil se åssen den blir i en norsk pc :p ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...