Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn-en slår seg av

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny selvkomponert ferdigbygget pc på onsdag.

AMD 64 4200+x2

Abit fatality AN8 SLI

Corsair 2048 ram

MSI 78000 gtx

Kom hjem og det første som skjer når jeg prøver å installere win xp pro var at den skrudde seg av når den gikk inn i installasjons prog. Så i bios at han ikke gjenkjente prosseroren, og prøvde og trykke på set values. Endret ikke på noe her, men klarte nå å få inst xp. Så installerte jeg hovedkort driverne som fulgte med kortet. Alt går nå fint. Skal nå installere driverne som fulgte med skjrmkortet, og her skrur pcn seg av midt i inst prog. Igjen og igjen.. Mistenker at det er pga. pross som ikke er skikkelig inst, men vet ikke hvordan jeg skal ordne det. Så legger ut en tråd Prossespr trådformaterer og installerer driverne fra nederste rådet. Nå kan jeg installere resten mens han skrur seg et nesten hver gang jeg restarter maskina. lar det gå ettersom resten fungerer bra.

Neste dag inst. jeg medal of honor pacific assult, og midt i spillet skrur pcn seg av. Når jeg starter igjen så får jeg beskjed om at skjermkortet gjør systemet ustabilt og jeg bør laste ned nyeste drivere. Etterpå nå så vil ikke pcn restarte ordentlig, (skrur seg ofte av etter xp logo, spes hvis jeg installerer noe nytt og må restarte maskin.)

Noen Som vet hva det kan være? Kan ikke skjønne at han skrur seg av selv på grunn av skjermkortet. Skal prøve og inst nye drivere til skjerm nå, og kjøre drive cleaner.

Noen som tror det vil fungere bedre da?

Hva er galt??

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke bios gjenkjenner cpu kan det være at du trenger en

Bios oppdatering.

Edit: dejavo... Så plutselig at du har postet samme problem

en annen plass. Har du testa å oppdatere bios som det

blei foreslått?

Endret av Cougst
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem. Da var det strømforsyninga som ikke klarte levere nok strøm. Har også slitt med et skjermkort som også gjorde strøm-nivået ustabilt.. uten at de to problemene hadde noe med hverandre å gjøre.

Finn ut om maskinen får jevn strømforsyning som den skal.

Da min maskin slo seg av jevnlig, var løsningen å kjøpe en større strømforsyning, så fungerte alt perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...