RunDa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Jeg sliter med at CPU'en min er varm! Den ligger hele tiden rundt 70 grader! Jeg har: Abit Fatal1ty AA8XE, Intel Pentium 4 3.2 GHz med boxed vifte! Har brukt Artic Silver 5 på prosessoren.. men jeg føler at jeg ikke får festet den skikkelig! Så vonde fester på dette hovedkortet... Noen andre som har erfaring med dette? Noen som har noen tips om en annen kjøler jeg kan skifte til? Eller et annet hovedkort som har bedre fester til kjøleren?? Mvh Runar Endret 29. september 2005 av RunDa Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har den ligget på 70 grader siden du kjøpte den? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Har du overklokket den? Zalman lager gode CPU vifter. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sitter den riktig på? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=355772 Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 er vel feilpostet denne her eller? gå for zalmans CNPS 9500 du... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Flyttes frå cpu til luftkjøling Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hvorfor gå for CNPS 9500, når den ikke er tilgjengelig enda å det finnes bedre alternativ som er tilgjengelig? Thermaltake BigTyphoon er kongen av luftkjølere for tiden Her er tester som backer opp det jeg sier Xbitlabs tester high end kjølere Endret 19. september 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Zalman sin CNPS 7700 AlCU er genial. 28 grader load på en amd 64bit 3500 er bra. Lenke til kommentar
RunDa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Har den ligget på 70 grader siden du kjøpte den? Nei.. Jeg oppdaget nå for ikke så lenge siden! Har du overklokket den? Zalman lager gode CPU vifter Nei.. har ikke overklokket noe! Sitter den riktig på? Jeg har lurt litt på dette... for jeg føler ikke jeg har fått den skikkelig på! Så utrolig vondt å feste den på dette hovedkortet! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har lurt litt på dette... for jeg føler ikke jeg har fått den skikkelig på! Så utrolig vondt å feste den på dette hovedkortet! Takker for alle svar! Vondt å feste på hovedkortet? Greit nok at enkelte låsemekanismer kan være litt vrange, men jeg vil nå si: Enten så er kjøleren på plass, eller så er den ikke det! I sistnevnte tilfelle ville du nok ha opplevet ganske mye tøffere temperaturer. Dermed er det et par alternativer her: 1: Feil temperaturregistrering i programmet(?) du bruker. Sjekk temp ved å legge en finger på blokka, så nære bunnen som mulig. Brenner du deg, så er den riktig. 2: Om du IKKE brenner fingertuppen, så er temperaturavlesninga feil..... Lenke til kommentar
RunDa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har nå bestilt Thermaltake Tower 102 4 in 1 CPU-Kjøler og Thermaltake BigTyphoon!! Så når jeg får dem skal jeg teste begge de og se hvilken som gir best resultat! Begge disse er jo så jeg får festet dem på baksiden! Så nå skal jeg ikke slite med det lenger... hehe Kan legge ut resultatene av disse 2 kjølerne etterhvert hvis noen er interressert i det.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Hmmm, har du sagt "A", så får du si "B"........ Lenke til kommentar
RunDa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 hehe Jepp.. Så fort pakkene kommer på posten skal jeg sette i gang med testingen og få lagt det ut her vett!! Håper bare posten kan kjappe seg litt! Hater å vente på slike ting! *gå rundt i ring og sparke grus* Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 men jeg føler at jeg ikke får festet den skikkelig! Så vonde fester på dette hovedkortet... Ja, herregud, har bygd en pc med socket 775 og aldri mer, var livredd for å knekke hele HK :!: Lenke til kommentar
RunDa Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 men jeg føler at jeg ikke får festet den skikkelig! Så vonde fester på dette hovedkortet... Ja, herregud, har bygd en pc med socket 775 og aldri mer, var livredd for å knekke hele HK :!: Jepp! Det er helt jævlig syns jeg! Bare slike propper du skal presse ned og vri... Dårlig løsning syns no jeg! Kommer ikke til å bruke dette HK noe mer jeg heller!! Lenke til kommentar
RunDa Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Nå har jeg fått begge kjølerne! For det første vil je skryte av Komplett.no som leverte meg Thermaltake Tower 102 kjøleren! De leverte raskt og i en fin pakke! Som alltid! Den andre kjøleren, Thermaltake BigTyphoon, som jeg bestilte fra pcutstyr.no kom i en ELENDIG pappeske! Den var inntrykt på den ene sia og hadde sprukket på den andre! ELENDIG av bode Pcutstyr.no og Posten!! Bilder ta pakka fra pcutstyr.no kan sees her: http://www.freewebs.com/mindwalker/Pakke01_lite.jpg http://www.freewebs.com/mindwalker/Pakke02_lite.jpg Jeg ble veldig overrasket da jeg åpnet Thermaltake BigTyphoon! Den er jo ENORM!! Tok bilde av den og brukte mobilen min som sammenligning, http://www.freewebs.com/mindwalker/Kjoler1_lite.jpg Thermaltake Tower 102 var heller ikke så liten! Bilde her: http://www.freewebs.com/mindwalker/Kjoler2_lite.jpg Legger ut bilder av montering og kjøleresultater etter helga! Wish me luck! hehe (Hva skjer med linkene a..? Funker de ikke?? hmm) Endret 23. september 2005 av RunDa Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Linkene åpner bare forumsiden en gang til Du har nok lagt de inn feil.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 OMFG! De er jo DRITSTORE DA! Hvordan klarer hk å bære de der a? :S Sikkert like tunge som store.. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 OMFG! De er jo DRITSTORE DA! Hvordan klarer hk å bære de der a? :S Sikkert like tunge som store.. Får du til å se bildene? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg må ta "save as" på linkene til bildene for å se de. Åmenigamperæva! Står den trygt i et tower? Endret 23. september 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå