stylus Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har fått denne bærbare av min bror og vil slette det som er på den og legge inn XP på nytt. På maskinen er det både XP og 2000. Jeg legger inn XP CD'n i cd rom i dockingstasjonen, trykker slik at jeg kommer inn i bios, men finner ikke ut hvordan jeg skal få pc'n til å starte opp fra CDstasjon! Har følgende valg: 1 docking 1 2 docking 2 3 HDD. (litt forenklet....) Noen som kan hjelpe meg litt raskt???? Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det som er viktig her er at du først går inn i bios, og velger hvor den skal boote fra, før du putter i xp cden, dette pga at du kanskje ikke vil være i stand til og slette tidligere partisjoner hvis du ikke gjør dette. Altså: Under oppstart trykk F2, F1, F10 , eller noe, jeg vet ikke hva som er rett på din maskin. Når du er i bios velger du først docking1, hvis dette var de tre valgene du hadde må det jo være docking 1 eller 2,,,, Finn i bios menyen hvor du LAGRER dette valget, velge lagre og exit, pcen vil da restarte. Så når pcen restarter smokker i XP cden slik at den da booter fra den. Da skal du være i stand til og slette tidligere partisjoner, hvis du ikke bruker denne framgangsmåten risikerer du at begge de gamle partisjonene er der fremdeles med XP og Win 2000. Og det er jo bare tull og unødvendig bruk av diskplass. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Har funnet ut av problemet. FEIL PÅ CD-ROM!!!. Heldigvis har jeg en eldre Compaq med en ny DVD-ROM som jeg tok ut og satte i dockingstasjonen. Typisk at en så åpenbar feil kan lage så mye problemer......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå