Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei! Jeg kjøpte ny PC for en god stund siden, og slengte likså godt med en floppystasjon. Men her om dagen skulle jeg ha noen gamle dokumenter fra en diskett. Men da fant maskinen ikke disketten, og det slo meg at det var første gang jeg brukte floppystasjonen. Må jeg ha driver til denne, og hvor finner jeg slike eventuelt? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Du skal ikke ha drivere til diskettstasjoner nei, grunnen til at den ikke funker kan ligge i BIOS, eller kablene. Er du sikker på at alt er koblet rett? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 I BIOS var det en instilling som het Floppy Mode 3 eller noe sånt. Den sto på None. Jeg satte den til floppystasjonen, men det funker fortsatt ikke. Kablingen tror jeg ikke det er noe galt med. Har brukt en vanlig FDD-kabel fra FDD-koblingen på hovedkortet til floppystasjonen. Under egenskaper står det at "enheten fungerer som den skal". Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Fant maskinen ikke diskettstasjonen eller fant den ikke disketten i diskettstasjonen? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg får følgende beskjed når jeg dobbeltklikker på diskettstasjonen: "Sett inn diskett i stasjon A:" Så det er diskettstasjonen som ikke finner disketten. Jeg skal jo kunne gå inn på diskettstasjonen uansett om det er noe eller ikke på disketten...? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har du koblet strømkontakten til floppyen? Fort gjort å glemme det. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ja, det har jeg husket. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg får følgende beskjed når jeg dobbeltklikker på diskettstasjonen: "Sett inn diskett i stasjon A:" Så det er diskettstasjonen som ikke finner disketten. Jeg skal jo kunne gå inn på diskettstasjonen uansett om det er noe eller ikke på disketten...? Det problemer har jeg hatt mange ganger fra diskett til diskett. Og selv om den disketten funker på en annen maskin så er det ikke sikker på at den funker på denne maskinen. Noen diskettstasjoner er bare veldig kresne på diskettene den spiser. Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 forsikre deg om at flatkabelen er riktig innsatt...jeg har selv opplevd at dette kan være problemet.... hvis ikke er det sannsynligvis biosinnstillinger...hmm vanligvis bruker det å komme feilmelding i postscreen ved slike feil..... Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Noen diskettstasjoner er bare veldig kresne på diskettene den spiser. Jeg synes det er veldig rart at en Sony diskettstasjon ikke klarer å lese Sony disketter... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Høres ut som at kabelen er koblet til enten feil vei, eller opp-ned. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har denne floppykabelen. Den kan ikke monteres opp ned pga. en forhøyning som passer i et spor i kontakten. Har det noe å si hvilken vei jeg monterer den? Jeg vet at den ene røde kabelen i den skal stemme med en annen på hovedkortet. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Dersom lyset på floppydisk stasjonen din lyser hele tiden så har du satt kabelen feil vei. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Dersom lyset på floppydisk stasjonen din lyser hele tiden så har du satt kabelen feil vei. Lyset lyser hele tiden ja! Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå