PacAnimal Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Et 56k modem kommuniserer, såvidt jeg vet, bare med analoge lydsignaler. Man kan fint få tak i en trådløs telefon som fungerer på denne typen telefonlinje... Kan man så få tak i en dings som gjør at man kan sitte på loftet og surfe på nettet med 56k oppringt forbindelse uten å drille gjennom gulvet og uten å ha en annen datamaskin i mellom? Jeg leter etter en boks jeg kan koble en telefonkontakt til som min datamaskin kan kommunisere trådløst med og bruke den som modem... Evt. en trådløs telefon med datainngang eller noe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tvilsomt om dette er og skaffe i norge da analog ikke er særlig mye brukt av andre enn de med svært enkle behov. Men i USA o.l steder har jeg sett routere med analogoppkobling og du kunne kanskje importert en slik og ett aksesspunkt. Eller gå for ISDN, der er slike løsninger hyllevare i norge. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Bruk en utrangert pc med modem og del internett-tilkoblingen ut over nettverkstilkoblingen. Deretter kobler du et aksesspunkt til nettverkstilkoblingen, og du er i mål. Den gamle PC`en vil da fungere som router og dhcp-server. Lenke til kommentar
bcorp Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Trust har et trådløst modem (bluetooth). Se http://trust.com/products/product.aspx?artnr=13854 Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Vet at en del gamle routere hadde COM-port slik at du kunne bruke modem som backupløsning hvis ADSLen var nede.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå