Cloud Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har for en liten stund siden kjøpt og satt sammen en pc til faren til en kamerat av meg. Det gikk bare ann å bruke 1 stk 512mb minne brikke, men vi instalerte windows og brukte den en liten stund for det. Så leverte vi tilbake rammen og fikk et annet merke tilbake istedet. Men når har vi problemer med å få instalert xp på pc. Vi putter i cd'en, formaterer harddisken, windows kopierer filer og når den er ferdig med det restartet pc. Men nå kommer problemet. Hvis windows cd'en står i begynner den og gjøre det samme på nytt igjen. Hvis jeg disabler cd-romen eller tar ut cd'en så kommer det en melding som sier noe som: "DISK BOOT FAILURE. INSERT BOOT DISK". (Husker ikke helt teksten, men det er noe sånt). Har følgende maskinvare: AMD 3200+ Abit NF8 Sapphire Radeon 9600PRO Samsung SpinPoint P120 250GB Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 2x512MB TwinMOS ram Pc finner harddisken i BIOS og under xp instalasjonen, men vil ikke fortsette instalasjonen etter rebooten. Harddisken har vi prøvd å sette som master, slave og cabel select men ingen ting fungerer. (Harddisken og cd-romen er koblet på 2 forskjellige kabler). Har også prøvd med 2 stk forskjelige windows cd'er. Alt av ekstra utstyret som flere usb porter osv er ikke koblet til hk. Er det noen som har noen tips om hva vi kan gjøre? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 *Liten bump* Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har du satt hd som nr 1 i boot sequense i bios? Eks 1 Removable devise (floppy om du har det) 2 IDE Hard drive 3 ATAPI Cd-rom 4 Other boot device Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Har egentlig ptøvd det meste tror jeg. HD som nr 1 og 2. Etter at xp har kopiert filer til harddisken har jeg fjernet cd-rom'en. Hatt cd-rom'en som nr 1 og 2. Fjernet floppy og aktivert floppy. Så tror ikke at det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Ingen som har opplevd noe lignende før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå