@golfern Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Vet ikke om dette er riktig plass å poste denne men... Har en gammel AT strømforsyning jeg har tenkt å bruke til å ta ut 5V og 12V ved testing. Lurer på hvordan jeg "tenner" strømforsyningen. Hvilke 2 farger på tilkoblingen til hovedkortet må kobles sammen? Lenke til kommentar
daho Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 På AT er det ikke noen punkter du skal kortslutte, det er egen ledning. Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Du vet ikke tilfeldigvis hvilken ledning, og hva jeg gjør med den? Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 På AT så skal det være en bryter som er festet til strømforsyningen... Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Det er ingen egen bryter på PSU. Er det sikkert at det ikke er en kortslutning som må til siden den starter opp når den sitter på hovedkortet og pinnene for av/på kortsluttes? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det høres veldig ut som ATX. Hvordan ser 'hovedkontakten' som går på hovedkortet ut? AT=todelt plugg med en rad pinner, ATX=en stor plugg med to parallelle rader pinner. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 bare for å bekredte det: det finnes at-strømforsyning uten på-knapp. (det har jeg selv) men jeg vet desverre ikke hvordan du starter den Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Er nok en AT ja. Den er ikke to-delt med ledningene sitter i en rekke. Sitter i en gammel HP vectra Pentium 75 hvis det er til hjelp. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 For å få Psu til å virke utenfor pc, ta av grønn og grå ledning på kontakten som går til hovedkortet ditt, koble disse i sammen. Skal du ha på en bryter så setter du denne i mellom disse to ledningene. Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Tror det gjelder ATX-forsyning. Har dessuten ingen grå ledning på denne. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hadde samme problemet med en hp vectra (486). Fant ikke ut av det, var egentlig ikke så viktig :smile: Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Ok, har finni ut av det. Måtte koble sammen grønn og hvit ledning, da starta den. Takker for hjelp! Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja det kan være litt forskjell på dem. Jeg AT, der var det grønn og grå ledning :smile: Men Pytt Pytt, du har nå fått det til da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå