Gå til innhold

Hvodan leve sundt i storbyen?

knutby

Anbefalte innlegg

Ja, det er faktisk et "lite" problem, etter 2 uker i berlin begynner jeg og tvile på hvor sundt det er.. Sitter på resturang flere ganger om dagen og det er vel og bra det. Men jeg må vel bli grisefeit etterhvert!

Noen som har tips til å leve sundt i en storby når man ikke har kjøkkenmuligheter?

Er ikke pengene det går på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes da mye sunn mat som også er godt; salat, baguett osv.. Spagetti med tomat saus er det vel heller ikke fett i :) Spaggeti er jo omtrent nasjonal rett mange steder i Tyskland :p

Spagetti er ikke akkurat sunt da

Vel, pasta er ikke så aller verst om du holder deg i konstant bevegelse. Det er jo en grunn til at Tour de France-gutta spiser pasta døgnet rundt når de konkurerer.

:)

Lenke til kommentar
Du har vel en park eller et treningsstudio?

Når du selv peker på problemet at du sitter på restaurant så ofte, kan du vel også klare å se løsningen: Slutte å sitte på restaurant så ofte ;) Dra hjem og spis, eller ta med ei matpakke.

Saken er at kjøkkenet mitt er 30*30cm flate pungtum, og ikke noe mere. Ingen ovn ingenting! Jo, også ek kjøleskap på størrelse med et cola kjøleskap.

Jepp, er vel trening som skal til. Bare å få tid til det da, med så mange fine resturanger og besøke:P

edit:

I dag her det gått i Ostefrokost og biff i bernea sause og sjokoladeis til dessert:P

*løpe til treningstudio*

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Saken er at kjøkkenet mitt er 30*30cm flate pungtum, og ikke noe mere. Ingen ovn ingenting! Jo, også ek kjøleskap på størrelse med et cola kjøleskap.

Alle har et favorittpålegg; Gilde har mange. Kjøp f.eks. leverpostei, smør, prim og skinke. Dette får du fint plass til, med mindre du er avhengig av kjøleskaps-plass til drikke som kommer ferdigblandet på kartong. Kjøp noe brød du er glad i, del det i to, så har du en nedfryst del, og en del du spiser på. På den måten har du oftere ferskt brød. (Regner med at du har 20*20*20cm ledig plass i en fryser)

(Sukkerfri) Saft, eller som jeg foretrekker saft-iste er en fin plassparer, men som sikrer god smak selv om vannet er dårlig. Personlig har jeg en 1,5L-flaske som jeg tar med meg rundt i huset, og somjeg drikker saft-iste av til de fleste anledninger. Det tar liten plass, for det er kun én flaske, og samtidig slipper jeg å vaske opp glass, og den er praktisk å frakte rundt i huset (f.eks. man har kork, så om den velter blir det lite søl).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...