Stigma Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei, Jeg prøver å hjelpe en kamerat å plukke ut en hjemmekino pakke til hans hybel. Hovedsakelig ser vi etter en ferdig pakke, slik at det blir relativt enkelt for min mindre tekniske venn. Hybelen er relativt liten, så det er ikke behov for et annlegg som har voldsomt volum, og lydkvalitet trenger bare å være gjevnt over bra, ikke audiofil-nivå =) Total pris bør ikke overstige Kr 5000.- Her er listen over ting som må, eller bør være med: Høy prioritet: FM radio DivX støtte (nesten et must) MP3 støtte Medium prioritet Enten DVD-opptaker, eller Harddisk+Nettverk for tilkobling til PC Soneløs DVD, eller mulighet til å gjøre den soneløs selv Lavere prioritet Nettverk for tilkobling til PC Oppgraderbar codecs/firmware JPEG-støtte Jeg håper noen der ute som har oversikt over markedet kan gi meg en god annbefaling eller to. Kan kjøpe på nett, eller fra lokalbutikker i Trondheim og omegn. -Stigma Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sjekk ut noen av surroundanleggene fra Logitech. Så vil jeg anbefale å kjøpe en xbox for så å modde den. Da kan du streame divx, xvid, mp3, wma +++ rett fra pcen. Tror det er dårlig med radio på logitech-anleggene men er litt usikker. Logitech: https://prisguiden.no/produkt/8653 Xbox: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120443...BE-D2583A1CB52E Moddinga må du regne med å bruke ca. 500 på.. + evt harddisk + advanced RGB scart. (for optisk utgang og bedre bilde) Anlegget er jo ikke superbra, men det fungerer nok bra for folk som aldri har hørt lyd før:P Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Modding av en XobX hadde vært ok for meg om jeg skulle bruke det, men for kompien min ser jeg etter en enkel pakke som har de viktigste tingene egentlig. Må ikke bli for stort prosjekt å ansakffe dette =) -Stigma Lenke til kommentar
MKej Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Her er du et dritt bra anlegg https://prisguiden.no/h%F8yttalere/...info/22197.html Pris: 2434,- Og en dvd spiller som takler alt http://asono.com/shop?dvdx70 Pris: 995,- Da har litt penger igjen og bruke på anlegg Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 høy prioritet: FM radio. Ingen av de svarene du har fått har tilfredsstilt det kravet. så kan man spørre seg, FM radio er jo en radiostasjon som sender ut et signal på et visst bånd. fm båndet. men disse radiokanalene har jo også nettradio. www.viddiradioplayer.com <-- der har du en du kan bruke. Streame rett fra pcn som en her sier. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Dette burde holde tenker jeg. Burde holde i mange år, og tas med når han flytter ut fra hybelen. Har det meste av de kravene som du stiller i ditt innleg, Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 tilfredsstiller ikke alle kravene hans. Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) hmm en dvd spiller ala denne vil vel dekke nesten alle hans krav: da den har trådløstnettverk så du kan streame fra pc. dvdspiller med masse D-Link DSM-320RD ca 2k Og det Logitech 5.1 thx 2.5k eller denne: Logitech 5420 eller noe 3k Gir knall lyd iforhold til prisen Du får ikke råd til en dvdopptaker med harddisk og netverk og lydanlegg til under 5k. hvis du da ikke eventuellt snekrer sammen en billig htpc til 2k med lydkort med tos link og har eventuell scart/s video/ component på skjermkortet. Endret 26. september 2005 av Power-Z Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Takker for de annbefalingene på DVDspillere. Jeg vart nok redd for at 5k kanskje ble i miste laget for en veldig avansert spiller ja. Vi får se hva det blir til =) -Stigma Lenke til kommentar
ttorneby Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Legg inn en post på www.avforum.no istedet. Der har folk peiling. Det er bare viktig å presisere at det ikke skal overstige 5000 kroner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå