Gå til innhold

Hjelp til komplett hjemmekino pakke.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å hjelpe en kamerat å plukke ut en hjemmekino pakke til hans hybel. Hovedsakelig ser vi etter en ferdig pakke, slik at det blir relativt enkelt for min mindre tekniske venn. Hybelen er relativt liten, så det er ikke behov for et annlegg som har voldsomt volum, og lydkvalitet trenger bare å være gjevnt over bra, ikke audiofil-nivå =)

Total pris bør ikke overstige Kr 5000.-

Her er listen over ting som må, eller bør være med:

Høy prioritet:

FM radio

DivX støtte (nesten et must)

MP3 støtte

Medium prioritet

Enten DVD-opptaker,

eller

Harddisk+Nettverk for tilkobling til PC

Soneløs DVD, eller mulighet til å gjøre den soneløs selv

Lavere prioritet

Nettverk for tilkobling til PC

Oppgraderbar codecs/firmware

JPEG-støtte

Jeg håper noen der ute som har oversikt over markedet kan gi meg en god annbefaling eller to. Kan kjøpe på nett, eller fra lokalbutikker i Trondheim og omegn.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut noen av surroundanleggene fra Logitech. Så vil jeg anbefale å kjøpe en xbox for så å modde den. Da kan du streame divx, xvid, mp3, wma +++ rett fra pcen. Tror det er dårlig med radio på logitech-anleggene men er litt usikker.

Logitech:

https://prisguiden.no/produkt/8653

Xbox:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120443...BE-D2583A1CB52E

Moddinga må du regne med å bruke ca. 500 på.. + evt harddisk + advanced RGB scart. (for optisk utgang og bedre bilde)

Anlegget er jo ikke superbra, men det fungerer nok bra for folk som aldri har hørt lyd før:P

Lenke til kommentar

høy prioritet: FM radio.

Ingen av de svarene du har fått har tilfredsstilt det kravet. så kan man spørre seg, FM radio er jo en radiostasjon som sender ut et signal på et visst bånd. fm båndet. men disse radiokanalene har jo også nettradio.

www.viddiradioplayer.com <-- der har du en du kan bruke.

Streame rett fra pcn som en her sier.

Lenke til kommentar

hmm en dvd spiller ala denne vil vel dekke nesten alle hans krav: da den har trådløstnettverk så du kan streame fra pc.

dvdspiller med masse D-Link DSM-320RD ca 2k

Og det Logitech 5.1 thx 2.5k

eller denne: Logitech 5420 eller noe 3k

Gir knall lyd iforhold til prisen

:yes:

Du får ikke råd til en dvdopptaker med harddisk og netverk og lydanlegg til under 5k. hvis du da ikke eventuellt snekrer sammen en billig htpc til 2k med lydkort med tos link og har eventuell scart/s video/ component på skjermkortet.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...