Gamerone Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hei Har akkurat oppgradert pcen min men føler meg fortsatt usikker på om den fuker på BF2, Half Life 2 osv. Jeg har et Gainward Geforce 6800 ultra skjermkort. AMd Athlon 2,2 ghz 3500+ prossessor 1024 DDR DIMM ram Hovedkortet og lydkortet er ikke noe problem men er litt bekymret for resten. Noen som kan gi meg noen svar om dette funker på BF2 og om pcen takler andre nye spill? Takk for alle svar Endret 18. september 2005 av Gamerone Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Funker som bare faen den der. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvis du kan bruke skjermkortet, men ikke til spilling så er dette antakelig problemet: Har du husket å sette i strømkabelen på skjermkortet... På mange nye skjermkort trenger man ekstra strøm. Du kan titte på kortet ditt så kan du se, eller skjekk manualen. Kortet har enten vanlig strømkabel eller så trenger du et mellomstykke. Bare prøv deg fram så kan du se! Lenke til kommentar
Gamerone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Er ikke no problem med strømforsyningen. Problemet er om kortet går over ens med resten av komonentene og om det spiller de nyeste spillene på høy oppløsning. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Funker bra det der Ville derimot investert i 2GB ram, om du vil spille med "0-lagg" og 100% eye candy i BF2. Garanterer deg at det vil lagge med kun 1GB ram, uansett hvor rask disk du har (raptor el. 15000rpm), mye fysisk ram er medisin for BF2 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Han har jo ikke kommet med noen spørsmål om hva som kan være feil. Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv. Så dette virker, for meg, kun som en ren skrytetråd, selvom spesifikasjonene ikke er sååå high-end nå som de var før sommeren. Minne ja. Enig med KimmiK. BF2 sluker minne. Skal du kjøre alt på fullt og høy oppløsning (1600x1200 +++) så blir 1024MB akkurat for lite. med 1280MB går det derimot flott, så det er ikke mye om å gjøre. Endret 18. september 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Gamerone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Kameratene mine har greid seg med gb ram uten lagg da Men får se om det ikke blir framtidige planer. Brukte 8000 kr på oppgradering Lenke til kommentar
Gamerone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har prøvd BF2 med pcen men etter en liten stund fikk jeg en jævla irriterende pipelyd. Hadde da 6600GT kort så jeg sendte inn pcen igjen og fikk den tilbake med et 6800 Ultra kort. Men har ikke prøvd BF2 med 6800 kortet. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Han har jo ikke kommet med noen spørsmål om hva som kan være feil. Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv. Så dette virker, for meg, kun som en ren skrytetråd, selvom spesifikasjonene ikke er sååå high-end nå som de var før sommeren. Asso, hvis det er skrytetråd, så får det heller være. Tror alle som leser posten -vet- at det ikke er det beste high-end systemer man kan få, det må da være lovt å utveksle glede* og erfaringer, uten at janteloven skal ta helt overhånd Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har prøvd BF2 med pcen men etter en liten stund fikk jeg en jævla irriterende pipelyd. Hadde da 6600GT kort så jeg sendte inn pcen igjen og fikk den tilbake med et 6800 Ultra kort. Men har ikke prøvd BF2 med 6800 kortet. Da -vil- du merke forskjell, garantert. Hvertfall i høyere oppløsninger Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Han har jo ikke kommet med noen spørsmål om hva som kan være feil. Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv. Så dette virker, for meg, kun som en ren skrytetråd, selvom spesifikasjonene ikke er sååå high-end nå som de var før sommeren. Asso, hvis det er skrytetråd, så får det heller være. Tror alle som leser posten -vet- at det ikke er det beste high-end systemer man kan få, det må da være lovt å utveksle glede* og erfaringer, uten at janteloven skal ta helt overhånd Det var ikke det jeg reagerte på. Det jeg reagerte på var at han lurer på hvordan maskinen yter uten å faktisk ha prøvd å teste den. Ja. Det er selvfølgelig lov til å skryte av ny maskin, men å dekke over skrytet med å spørre om noe som man ærligtalt kunne testet selv når man sitter der med maskinen, blir etter min mening litt idiotisk. Å utveksle glede passer vel igrunn bedre i Gledesutbrudd-delen under Off-topic, enn i Skjermkort-delen. Men uansett, Gratulerer med ny maskin til trådstarter! Endret 18. september 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ja. Det er lov å skryte av ny maskin (som ikke passer i skjermkort-delen), men å dekke over skrytet med å spørre om noe som man ærligtalt kunne testet selv når man sitter der med maskinen, blir etter min mening litt idiotisk. Å utveksle glede passer vel igrunn bedre i Gledesutbrudd-delen under Off-topic, enn i Skjermkort-delen. Er faktisk enig med den, sorry om jeg virka arrogant; det var ikke hensikten... Lenke til kommentar
Gamerone Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Har akkurat prøvd BF2 nå. Har et problem. Med en gang jeg starter å spille blir hele skjermen svart i ca 20 sekunder, så blir den normal igjen dette skjer to ganger før spillet starter som normalt. Dette skjedde hver eneste gang jeg prøvde å starte spillet.... Noen som vet hva problemet er?? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Mulig Hz problem, benytt denne guiden og les. Ikke sikkert du finner svar på akkuratt ditt problem, men et tips i guiden kan kanskje hjelpe gl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå