Gå til innhold

Nyoppgradert pc men har problemer med BF2

Gamerone

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har akkurat oppgradert pcen min men føler meg fortsatt usikker på om den fuker på BF2, Half Life 2 osv.

Jeg har et Gainward Geforce 6800 ultra skjermkort.

AMd Athlon 2,2 ghz 3500+ prossessor

1024 DDR DIMM ram

Hovedkortet og lydkortet er ikke noe problem men er litt bekymret for resten. Noen som kan gi meg noen svar om dette funker på BF2 og om pcen takler andre nye spill?

Takk for alle svar :D

Endret av Gamerone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan bruke skjermkortet, men ikke til spilling så er dette antakelig problemet:

Har du husket å sette i strømkabelen på skjermkortet... På mange nye skjermkort trenger man ekstra strøm. Du kan titte på kortet ditt så kan du se, eller skjekk manualen. Kortet har enten vanlig strømkabel eller så trenger du et mellomstykke.

Bare prøv deg fram så kan du se!

Lenke til kommentar

Han har jo ikke kommet med noen spørsmål om hva som kan være feil.

Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv. :)

Så dette virker, for meg, kun som en ren skrytetråd, selvom spesifikasjonene ikke er sååå high-end nå som de var før sommeren.

Minne ja. Enig med KimmiK. BF2 sluker minne. Skal du kjøre alt på fullt og høy oppløsning (1600x1200 +++) så blir 1024MB akkurat for lite. med 1280MB går det derimot flott, så det er ikke mye om å gjøre.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv.

Så dette virker, for meg, kun som en ren skrytetråd, selvom spesifikasjonene ikke er sååå high-end nå som de var før sommeren.

Asso, hvis det er skrytetråd, så får det heller være. Tror alle som leser posten -vet- at det ikke er det beste high-end systemer man kan få, det må da være lovt å utveksle glede* og erfaringer, uten at janteloven skal ta helt overhånd :nei:

:)

Lenke til kommentar
Har prøvd BF2 med pcen men etter en liten stund fikk jeg en jævla irriterende pipelyd. Hadde da 6600GT kort så jeg sendte inn pcen igjen og fikk den tilbake med et 6800 Ultra kort. Men har ikke prøvd BF2 med 6800 kortet.

Da -vil- du merke forskjell, garantert. Hvertfall i høyere oppløsninger

Lenke til kommentar

Virker heller som om trådstarter heller ikke i det heletatt har prøvd BF2 for å teste selv.

Asso, hvis det er skrytetråd, så får det heller være. Tror alle som leser posten -vet- at det ikke er det beste high-end systemer man kan få, det må da være lovt å utveksle glede* og erfaringer, uten at janteloven skal ta helt overhånd :nei:

Det var ikke det jeg reagerte på.

Det jeg reagerte på var at han lurer på hvordan maskinen yter uten å faktisk ha prøvd å teste den.

Ja. Det er selvfølgelig lov til å skryte av ny maskin, men å dekke over skrytet med å spørre om noe som man ærligtalt kunne testet selv når man sitter der med maskinen, blir etter min mening litt idiotisk.

Å utveksle glede passer vel igrunn bedre i Gledesutbrudd-delen under Off-topic, enn i Skjermkort-delen.

Men uansett, Gratulerer med ny maskin til trådstarter! :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ja. Det er lov å skryte av ny maskin (som ikke passer i skjermkort-delen), men å dekke over skrytet med å spørre om noe som man ærligtalt kunne testet selv når man sitter der med maskinen, blir etter min mening litt idiotisk.

Å utveksle glede passer vel igrunn bedre i Gledesutbrudd-delen under Off-topic, enn i Skjermkort-delen.

Er faktisk enig med den, sorry om jeg virka arrogant; det var ikke hensikten... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har akkurat prøvd BF2 nå. Har et problem. Med en gang jeg starter å spille blir hele skjermen svart i ca 20 sekunder, så blir den normal igjen dette skjer to ganger før spillet starter som normalt. Dette skjedde hver eneste gang jeg prøvde å starte spillet.... Noen som vet hva problemet er??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...