Lindsay Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvordan få ett programm til å starte opp automatisk i debian? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Distro er ikke så viktig, heller om du f.eks bruker Gnome, KDE eller Fluxbox. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) KDE og programmet ligger i /usr/local/bin og bruker comport for kommunikasjon.Fikk det til på smoothwall da du bare trengte å legge til det i rc.sysinit Endret 18. september 2005 av nre1458 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 En måte å gjøre det på. Åpne et konsoll: cd /home/user/.kde/Autostart ln -s /path/to/exec_file Den siste kommandoen lager altså en symlink(snarvei) til programmet. KDE leter i .kde/Autostart ved oppstart. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hvordan få ett programm til å starte opp automatisk i debian? Ehm, han har ikkje sagt om det er eit grafisk program eller ein bakgrunnsprosess han skal starte, så kanskje ein fordel å spørje om det først? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Ja er en bakgrunnstjeneste/prosess så om noen vet hvor jeg skal editere for å få den til å starte som foreksempel samba/NFS og slikt hadde det vært kjempegreit.Var litt feil å kalle det for ett programm Endret 18. september 2005 av nre1458 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ja er en bakgrunnstjeneste/prosess så om noen vet hvor jeg skal editere for å få den til å starte som foreksempel samba/NFS og slikt hadde det vært kjempegreit.Var litt feil å kalle det for ett programm Å kalle det eit program er rett det. Kva for program er det? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ehm, han har ikkje sagt om det er eit grafisk program eller ein bakgrunnsprosess han skal starte, så kanskje ein fordel å spørje om det først? Det er ikke mitt problem. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Ja er en bakgrunnstjeneste/prosess så om noen vet hvor jeg skal editere for å få den til å starte som foreksempel samba/NFS og slikt hadde det vært kjempegreit.Var litt feil å kalle det for ett programm Å kalle det eit program er rett det. Kva for program er det? Har funnet det ut Endret 18. september 2005 av nre1458 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå