Gå til innhold

HJELP! Starter pc'en,men startmeny kommer ikke opp

Anbefalte innlegg

Har Windows XP professional, og når jeg starter opp pc'en, så kommer det ført en helt blå skjerm. Det er samme blåfarge som er bakrunnsfarge til meg når jeg skal logge inn i windows. Så når jeg skriver inn passord og trykker enter(Innloggingsboksen vises ikke), kommer jeg inn i windows. Men ingen av snarveiene eller startmenyen vises. Jeg kan røre på musa, men det er til ingen nytte. Det er bare skjermbildet som vises.

Jeg har fått til og kjøre windows i sikkerhetsmodus. Jeg formaterte C-disken og la inn windows på nytt igjen. Da fungerte det fint. Jeg var ikke tilkoblet internett, så jeg fikk ikke inn noen windows updates, eller norton live update, men den fant en fil jeg har lastet ned, (men som aldri har åpnet) som ble satt i karantene. Jeg tenkte ikke noe på det, og slettet filen. Neste gang jeg restartet, var samme problemet tilbake!

Det må være virus da, ikke sant? Hva kan jeg da gjøre? Legge alle filene mine (utenom det programmet om hadde karantene-filen i seg) på en ekstern harddisk, formatere alle partisjonene, legge inn windows på nytt igjen og kjøre oppdatert norton? Trenger tips her!!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...