Skrollan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hei... en venn av meg har nå kjøpt seg trådløst nettverk og jeg har fått i oppgave å sette det opp, men det er et problem... nettverkskortet på laptopen hans og laptopen vil ikke snake sammen... kortet motar signal og sender det videre men pcen vill ikke godta signalene... på trådløs status står det "Henter nettverksadresse"... hva skal jeg gjøre? desperat Skrollan Ps: min laptop er på nett via trådløst... Edit: skriveleif... Endret 18. september 2005 av Skrollan Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Bump: Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 hvor lenge står det at henter nettverksadresse? På min laptop når jeg stappet i det trådløse nettverkskortet første gang måtte jeg vente 4-5 min til det kom. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Litt lite info her men, er det slik at du skal sette opp sette uten router i mellom? Da er det ingen DHCP-server inne i bildet, og windows skal egentlig tilordne seg IP i 168.254.x.x segmentet, men hvis det feiler, kan du manuelt prøve å sette: PC1: 192.168.0.10/24 PC2: 192.168.0.20/24 f.eks.. Endret 20. september 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå