Flygutt Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har kjøpt meg domene hos Web10, men jeg trenger hjelp til å sette opp DNS. Web10 vil ikke hjelpe med det. Jeg er helt nybegynner med DNS-settings så jeg skjønner ingenting av det. Derfor ønsker jeg hjelp til å få mitt domene "nyttdomene.com" til å sende den besøkende til "gammelt.domene.com". I DNS-settingene står det allerede mange oppføringer. Både @, *, mail, db, mgw med type A og MX og en IP-adresse bak. Hva slags oppføringer trenger jeg til oppgaven nevnt over? Hvordan skal det se ut? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det er nå satt opp en egen kategori for tråder om webhosting, domene og andre nett-tjenester. Denne finnes i forumet til programmer. Vennligst bruk denne framfor webdesign-kategorien til spørsmål om domener og webhotell Nett-tjenester Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Dette er feilpost da, men jeg kan hjelpe alikevel. Hvis du skal la "dittdomene.com" peke til "gammeltdomene.com" så blir det slik: @ IN CNAME gammeltdomene.com Hvis du skal la www.dittdomene.com peke til en ip blir det slik: www IN A 12.34.56.78 Litt forklaring: CNAME = Peke til et annet domene A = Peker til en IP(v4)-adresse MX = Samme som ovenfor, bare at den er beregnet KUN for mailservere AAAA = Peker til en IPv6-adresse PTR = Reverse @ = Roten av domenet, feks dittdomene.com (vil gjelde på tilkoblinger til dittdomene.com) * = Wildcard, slik at samme hva som står foran .dittdomene.com så vil det peke til samme adresse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå