java_man Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hei! Jeg har kjøpt meg ny harddisk. Monteringen gikk greit, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal formatere den. Kjører Windows XP, men jeg kan ikke finne noen programmer der jeg kan formatere den nye harddisken. Trenger jeg et annet program til å gjøre dette, må jeg gjøre det fra dos eller er det en plass i Windows der jeg kan formatere den nye harddisken? På forhånd, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 F. eks.: Høyre klikk på my computer, manage (behandle)... Og så på disc management eller noe.. har det ikke rett foran meg, så husker ikke... Men høyreklikk på hd'en og velg "formater"! Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Du kan f.eks gå inn på control-panel -> administrative tools -> computer management -> storage -> disk management. (litt kompleks vei inn der ja om du skal trykke deg frem :smile: ) Her skal du kunne opprette og formatere hardisk-partisjoner. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Herr_Dude skrev (2002-08-14 14:34):Du kan f.eks gå inn på control-panel -> administrative tools -> computer management -> storage -> disk management. Ja, det var det jeg mente.. Lenke til kommentar
java_man Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Ok. Skal prøve det. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hvis du ikke har partisjonert HD`en først, får du garantert ikke formatert den........ Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Du kan partisjonere på samme sted, hvis jeg ikke husker feil.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Feilpostet. Stenges og flyttes. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg