Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke laste ned fra DC++ i active mode!

Anbefalte innlegg

Jeg har en router som er en D-Link DI-604, som virker helt fint til STEAM, MSN, Internett o.s.v. Det eneste jeg ikke kan er og laste ned fra DC++ i Active Mode :thumbdown: Jeg har hørt at jeg må åpne noen porter men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre ? Vist dere vet hva jeg skal gjøre så si hvordan!

Endret av Smorky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den forklaringen på sida til dlinke er utmerket. Ting du bør dobbeltsjekke:

a) At du har skrevet riktig ekstern IP i oppsettet til DC++, denne kan jo forandre seg

b) At din lokale IP ikke har forandret seg, dvs. at du åpnet porten i ruteren mot riktig lokal IP

c) At du ikke har en (software) firewall som kommer i veien, eventuelt har åpnet for DC++ i denne.

Lenke til kommentar
Chello.. Eller UPC som leverer alt sammen der. Kan jo laste ned uten routeren. Men skal egynne og bruke den nå. Internettet ble mer stabilt med den routeren ;P

hva slags modem har du da?

Noen modem har jo brannmur de å , da får du dobbelt opp både modem og router, da hjelp det ikke mye å åpne på routern.

mvh

Vemund

Lenke til kommentar

men hvis du kan koble til maskinen din rett til modemet å DC funker da er det ikke modemet som er problemet, men du sier det kommer etter at du bruker routern ikke sant?

har du kjørt på DMZ eller port forwarding?

så må du ha ekstern ip på dc da, den får du ved gå inn på www.whatismyip.com

å kjører du port forwarding på noen bestemte porter for å bruke dc må du taste inn disse på connection settings på dc.

har du no vrien branmur på pc'n din da, altså software...

vemund

Lenke til kommentar

a) Har du hatt brannmur installert på pc-en du bruker tidligere?

b) Har du dobbeltsjekket at din eksterne IP ikke har forandret seg?

c) Hvis du har satt opp DMZ i ruteren, er det da gjort mot riktig lokal IP? Den lokale IP-en kan tross alt forandre seg.

d) Og selvfølgelig har du ingen brannmur som er i veien i ruteren. Men siden du nevner DMZ burde det ikke skape problemer.

Detaljer, det kan avgjøre om man lykkes eller ei...

EDIT: Glem motorola-modemet, det er kun et modem ikke en ruter.

Endret av Zenit
Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan jeg kommer inn på Motorola modemet.. Jeg har SP2 men har ikke brannmur på! Kjører også DMZ. Har den vanlige ip'n på DC også.. Noe annet ?

Kjører SP2 på denne maskinen selv, får ikke til Active mode i DC om det så smalt.

Har 4 andre maskiner her hjemme som det virker på, de kjører alle SP1. Har mine misstanker :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...