Anonym5656 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har en laptop med Windows XP på, også skulle jeg resize disken min med partition magic, og når den rebooter kommer den windows booting greia, også står den bare der! ingenting skjer! Noe som kan gjøres for og fikse det? Eller er det bare vanelig Windows dritt som man ikke kan gjøre noe med? :\ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Eller er det bare vanelig Windows dritt som man ikke kan gjøre noe med? :\ Dette er heller pm sin skyld, alt her i verden er ikke microsoft sin skyld. Har bare brukt pm på disker som ikke har inneholdt windows, grunnet at det kan gå galt. Noe som det ser ut som det har gjort nå. Har en kammerat som prøvde det samme, det funket heller ikke. Han måtte innstallere os'et på nytt, noe som er noe dritt. Mener å huske at man får opp en advarsel om dette når man skal begynne å partisjonere. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Så eneste utvei er og installere på nytt? Er ikke noe reparering man kan gjøre med windowsXP cd'en da? (har ikke så mye peiling på XP) Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 fikk til nå. Kjøre den i safemode også sto det at den måtte restartes, også kom den inn Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 PM er altfor ustabilt til å endre systempartisjoner. Det er et bra program, men veldig mye kan gå galt, noe man må ta hensyn til når man eksperimenterer med endring av størrelse på viktige partisjoner o.l. Vanskelig å si hva som har skjedd i ditt tilfelle, siden det eneste du sier er at "ingenting skjer", men det er vel sansynlig at PM har ødelagt boot.ini, eller andre viktige oppstartsfiler. Det kan godt tenkes at det finnes andre måter å fixe dette på, men hadde det vært meg som satt med det problemet hadde jeg reiinstallert Windows. På den måten er du sikker på at alt blir ok etterpå, og du kan samtidig partisjonere disken din slik du vil ha den. Bare sett i XPCDen, restart maskinen og boot fra denne. Husk å ikke koble deg til internett før du har MINST SP2 og virusprogram installert. Gjør du det får du virus. Så det du burde gjøre aller først er å laste ned SP2 (hvis den ikke er på CDen fra før da?) og brenne denne på en cd, slik at du kan installere den med en gang du er ferdig med XP-installasjonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå