Gå til innhold

Ønsker kritikk på startside med rss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får prøve å få inn litt mer luft, kan være enig i at det ble litt mye info på litt lite plass.

Men hva synes dere om ideen? Søkefelt, nyheter, ikke så mye dilldall som det ofte er på andre startsider...

Jeg tror ikke du blir den nye Startsiden.no for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

jævlig fet startside mann..

en ting som hadde vært fett var om du kunne hatt som google, at man kan lage sin egen bruker og sine egne rss feeds med bookmarks.

en annen kul ting var om man kunne editere css koden selv og lage sin egen design som blir savet på servern..

men ellers var den dritbra, syntes designet passet og var enkelt.

Lenke til kommentar
en ting som hadde vært fett var om du kunne hatt som google, at man kan lage sin egen bruker og sine egne rss feeds med bookmarks.

en annen kul ting var om man kunne editere css koden selv og lage sin egen design som blir savet på servern..

Jobber faktisk med å få til brukerinnlogging der man kan legge til egne feeds og linker selv. Tenkte å bruke cookies slik at man ikke blir logget ut når man lukker browseren. Dette er noe av det jeg tror kan bli litt kult. Slipper man alle linkene og rssene man ikke vil ha..

En annen ting jeg skal lage er egne sider for sport, nyheter, data osv. for de som ikke gidder å lage en egen bruker eller bare surfer innom.

Lenke til kommentar

Siden har nå fått litt mer luft, og en smule mer farge med bokser rundt overskriftene.

ang. bilder tviler jeg på at jeg kommer til å ta med det, hele poenget med siden er å ha den så "ren" som mulig, og da vil jeg ikke ha dette. Bakgrunnsfarge har jeg heller ikke noen store planer om å ha.

http://www.idi.ntnu.no/~brager/start/

Endret av bragoon
Lenke til kommentar

Nei, siden var ikke bra. Ikke designmessig og kodemessig. Fargevalgene dine er på jordet. Slagordet er "en helt enkel startside", men fargene (gul og svart), tilsier fare, aldring, sykdom og sjalusi.

edit: Ja, vil gå så langt å anbefale monokromatisme, men IKKE gul. ;)

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar
Nei, siden var ikke bra. Ikke designmessig og kodemessig. Fargevalgene dine er på jordet. Slagordet er "en helt enkel startside", men fargene (gul og svart), tilsier fare, aldring, sykdom og sjalusi.

Kodemessig er jeg helt enig i at sida er på trynet, i en endelig versjon vil den aldri se slik ut.

Men med fargevalget? Noen som har noen forslag? Jeg synes oransje og svart med blå linker kan fungere, man kanskje ikke? Grønt i stedet for oransje kanskje?

Edit:

Har nå laget en litt grønner versjon av sida, er det noe bedre?

http://www.idi.ntnu.no/~brager/start/index-gronn.php

Endret av bragoon
Lenke til kommentar

Det er nok ikke én farge, så er alt OK. Jeg tror du må jobbe med hele siden.

I tillegg må du ha luft, endre plassering på "søk med google", hvis du absolutt skal ha den der, og hvorfor all reklamen?

"Menyen" på venstre side må også gjøres betraktelig mye penere.

Lenke til kommentar

nei jeg syntes du skal bruke gul, er enkelt å lese å ser smud ut, særlig nå med sort tekst i hovedseksjonene..

en annen ting, gjør slik at det faller en cursor i google søkefeltet da man entrer siden.

akkurat nå må jeg klikke med musa der..

bare et lite forslag..

selv kommer jeg fortsatt til å bruke google/ig som start pga at de har en rute for email, noe som er VELDIG kjekt.

men jeg har siden din bookmarka for å sjekke nyheter på digi og itavisen..

veldig kjekt det og..

Lenke til kommentar
Men med fargevalget? Noen som har noen forslag? Jeg synes oransje og svart med blå linker kan fungere, man kanskje ikke? Grønt i stedet for oransje kanskje?

Edit:

Har nå laget en litt grønner versjon av sida, er det noe bedre?

http://www.idi.ntnu.no/~brager/start/index-gronn.php

Du ser med en gang at det blir bedre, men jeg ville valgt fargene med litt mer omhu - spesielt siden det er en startside.

Jeg ser også at du har tatt mange meter vann over hodet; design er noe du ikke kan. Vil du jobbe med dette prosjektet, ville jeg leid inn en webdesigner og tatt deg selv av driften.

Lenke til kommentar
Jeg ser også at du har tatt mange meter vann over hodet; design er noe du ikke kan. Vil du jobbe med dette prosjektet, ville jeg leid inn en webdesigner og tatt deg selv av driften.

Er nok ganske så uaktuelt for meg å leie inn en webdesigner, dette er et lære-prosjekt for meg, der jeg prøver å lære meg mest mulig. Budsjettet er for lite (ikke-eksisterende) til slik.

Mange meter vann over hodet...da er det vel bare å prøve å komme seg opp;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...