Heineoen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hei! Har problemer med å få bilen til å starte. Har nyelig skiftet batteri etter en kortsluttning i batteriet. Nå oppfører den seg merkelig. Jeg får noen ganger ikke startet bilen. Det som skjer er at når jeg setter på tenninga så komer det en ganske høy klikkelyd fra motor rommet. Kan ikke se noe som skjer neddi der når lyden kommer. Andre ganger starter den helt normalt. Får å få bilen til å starte når den klikkelyden kommer så tar jeg cluthsen inn og ut, til den til slutt starter opp. Håper noen kan hjelpe meg, for jeg vill nødig sette meg fast til vinteren pga. at den ikke starter. Takk! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Den klikkelyden kan nok komme fra innslaget i starteren, så prøv å få reingjort og smurt opp det med litt WD40 eller CRC 5-56 Kan være at det ikke slår inn (som i innslag) pga for kjip gange i sakene... Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Mye tyder på at startmotoren får for lite strøm, evt. har dårlig kontakt med omverdenen. Sjekk at alle kabler sitter slik de skal, og at de sitter godt fast Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Takk for svarene! (skal se nermer på dem i morgen) Fikk store problemer med å strate i dag!! Parkerte for å fylle bensin, og dermed null respons. Det kan kanskje nevnes at når jeg startet den i fart på 2 gir så fikk jeg startet den igjen med en gang. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 ...og da regner jeg med at du fant ut at du hadde vært litt sløv da du monterte det nye batteriet....? T'Weed Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Har ikke fått sett så mye på det borsett fra at alle ledninnger og tilkoblinger ser ut som sitter fast. Hva kan det skyldes at jeg kan starte i fart men ikke stillestående da? Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hvilken bil er det du har? Som regel er det to muligheter hvis batteriet er nytt: Dårlig kontakt, enten på kabler eller inni innslaget. Dette kan "fikses" ved å rengjøre polene, samt sjekke alle kontakter. Går også ann å måle spenningsfall ned til starteren, da måler du først over batteriet og skriver ned spenningen der. F.eks 13,2 Volt. Så måler du på plussen som går inn på starteren Er spenningen omtrent lik eller f.eks 1 volt mindre skal det være ok. Er det innslaget som er dårlig, kan du gjøre som Donald... ta en hammer og gi den en liten rapp, bruk en forlenger som dor hvis starteren sitter langt nedi der. Bare pass på så du ikke kommer borti plussen på starteren.... Da kan du få litt uønskede gnister Jordleningen mellom motor og karosseri er dårlig/røket. Dette sjekkes enkelt ved å sette en startkabel fra f.eks en av løfteøyene på motoren og over til minuspolen. Starter den hver gang når den står der har du funnet feilen.... Skift jordingskabel fra motor til karosseri. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Bilen min ser du på signaturen (link) Polene er rene som gull, siden jeg byttet batteri.. Tror nesten jeg må få et verksted til å skjekke det jeg.. Begynner å bli en del gode forslag her nå.. Og jeg kan veldig lite om strøm og motor.. Men jeg skal prøve så godt jeg kan når pappa kommer hjem til onsdag.. Endret 19. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå