OV-103 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Vet ikke om dette er helt riktig kategori, men jeg prøver. Er det noen som vet hvilke spenning LED's på nettverkskortet får? Har tenkt å bytte ut de kjedelig grønne med et par blå. Har et SMC kort. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Mål med et multimeter! Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Har tenkt på det, men da må jeg ta ut hele hovedkortet for å komme til. Jeg hadde håpet på å slippe det styret. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Ronnyb skrev (2002-08-14 14:27):Mål med et multimeter! De er ofte veldig små loddepunkter, som er omgitt av andre loddepunkter, så det er sikker ikke så _veldig_ lett! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det er to typer LED - med og uten innebygd motstand. En vanlig LED er uten, dvs du må ha en ekstern motstand. Den bestemmer strømmen, og du kan dermed bruke forskjelig spenning, bare tilpasse motstanden. Du vil måle ca 2V over en slik LED. Man kan også bygge inn en motstand for en gitt spenning, f.eks 5V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå