Slettetavmeg Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har et merkelig problem. Plutselig har maskinen min begynt å nekte å boote inn i Windows (begynner å boote for så å restarte etter en feilmelding som er på skjermen i cirka en tiendedels sekund). Når jeg så starter maskinen igjen får jeg beskjed om at maskinen forrige gang ikke kunne starte pga. feil CPU fart. Jeg har en AMD Athlon 2000+, og har stilt inn klokkefrekvens til å være 1667MHz, så jeg kan ikke forstå dette. Har også nappet ut batteriet for å resette CMOS, uten at dette hadde noen som helst innvirking på problemet. For å gjøre det hele enda mer interessant så nekter maskinen også å boote fra CD. Den spinner opp CD'en, men booter ikke fra dem. Har satt både DVD-brenneren og CD-brenneren min foran HDD i boot-rekkefølgen. Noen som har en formening om hvor problemet ligger? Hadde maskinen inne til service for et par-tre måneder siden pga. et lignende problem, og fikk da flashet BIOSen, noe som så ut til å fikse problemet, så at den skulle begynne å monge igjen nå er helt merkelig... Lenke til kommentar
jajasikkert Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg hadde det samma problemet med min gamle maskin, bruker du "pirat" version av xp? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Jepp. Har det noe å si altså? Lenke til kommentar
jajasikkert Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Nei, egentlig ikke. Men det fucker det opp lettere. Du må rett og slett inn i bios og bare endre der. Test å kjør safesettings en gang så går du over til vanelig igjen. Vis ikke det funker er det bare og flashe biosen. Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Hmmm... Okå. Har prøvd det ut, så da ser det ut til at det må flashes igjen... *Sukk* Jaja, takk for hjelpen i hvertfall. Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Kom til å tenke på en sak; hvordan kan OS ha en innvirking på settings i BIOS? Tenker jeg må flashe BIOSen uansett, men å vite åssen feilen hadde oppstått hadde vært finfint. Noen som har en teori? Lenke til kommentar
jajasikkert Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 tror nok det må til igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå