Gå til innhold

Hvilken harddisk er best?

xanonymx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Større plass på Hitachi'en

- Samsungen bråker mindre :hmm:

- Mindre ventetid på Samsungen

- Samsungen støtter S.M.A.R.T

- Samsungen har større søketid

Visst du lurer på hva alt dette betyr er det bedre om du googler litt eller spør direkte etter hva du ikke forstår. :yes:

Edit: Var foresten litt feilposta, hadde kanskje passet bedre under lagringsmedier... får bare håpe på det beste

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar
- Samsungen støtter S.M.A.R.T

Hva er S.M.A.R.T?

Jeg har planer om å kjøpe meg en harddisk til, og har ikke for mye greie på dette. Hvor mange hardisker pleier det å være plass til i en pc? Må jeg kjøpe meg noe ekstra for å sette inn en til hardisken? Har en harddisk på 120GB fra før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

har personlig nå hatt en ATA133 Samsung 200GB. Denne fungerte fint en stund, helt til den begynte å tøve. I mitt tilfelle var det på ene partisjonen at jeg til slutt ikke fikk tilgang på noen av mappene jeg hadde der. Måtte ta ekstern backup, fjerne partisjonen for å så lage en ny identisk partisjon og tilslutt restore hele backupfilen fra den gamle partisjonen. Da, merkelig nok, fungerte det.

Samsung har stille harddisker, men pass på at (noen) de kan plutselig oppføre seg som idioter, og da er det mildt sagt ikke lett å finne ut hva som er galt.

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Hvilken harddisk ville dere ha anbefalt? Mitt største krav er at den skal være driftsikker og en størrelse på rundt 200-250GB. Jeg må ikke ha en av de to som jeg viste, det kan godt være en annen.

Hvis jeg setter inne en harddisk på rundt 200GB trenger jeg ekstra vifte eller noe såndt? (har en harddisk 120GB fra før).

PS. er det noe dere trenger å vite for å svare meg, så si det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...