Gå til innhold

Trenger kabinett med god diskkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på leting etter kabinett i flere år nå, det jeg bruker er et 5 år gammelt Chieftec fordi jeg rett og slett ikke har funnet noe bedre.

Jeg har for øyeblikket 5 disker, og jeg vil kjøle de bra. Det er den største prioriteringen. Det jeg kunne tenkt meg var en løsning av typen at man har plass til to stk 120mm vifter bak diskene (3.5" plassene). Da kan jeg sette diskene med litt mellomrom mellom hver av den (1cm+) og alle vil få kjøling fra viftene. Her er et eksempel på et Lian Li kabinett som har løsningen men bare plass til 3 disker (uten mellomrom mellom dem).

pc7ascand_side.jpg

Hvis det ikke var klart nok, her er et bilde fra mitt eget kabinett med indikasjon på hvor jeg gjerne skulle hatt 2 stk 120mm:

kab.jpg

Hvorfor finnes det ikke noen kabinetter som har gode diskkjølingsystemer? Er jeg sær som ønsker dette? Det Lian Li kabinettet kunne vært ok hvis det hadde hatt 2 120mm, da kunne jeg fordelt diskene mine med litt mellomrom mellom hver av dem og fått kjølt alle.

Løsningen jeg bruker nå er Cooler Master sin 4in3 stacker kjøler som tar 3 stk 5" plasser. Den har plass til 4 disker men fordi jeg synes det er idiotisk å la diskene stå inntil hverandre så de varmer hverandre opp igjen, så har jeg bare 3 disker i den. Og jeg har ikke plass til 2 av disse i kabinettet mitt.

I254038.jpg

4i3.jpg

Problemet mitt, logisk nok, er at jeg trenger 2 av disse til 5 disker, og jeg har ikke nok 5" plasser, i tillegg skal jeg ha plass til en dvdrom. Isåfall må jeg ha meg et tower med minst 7 5" plasser, og de er ikke så vanlige heller.

Noen tips, eller noen som vet om kabinetter jeg ikke har funnet ennå? Og er jeg sær fordi jeg ønsker meg dette...? Har andre med mange disker det samme problemet?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er faktisk et alternativ. Men det er grådig stort da. Og dyrt. I tillegg må jeg investere i enda en 4in3 til resten av diskene. Så ikke optimalt, men det kan jo være jeg rett og slett blir nødt til å ta det etterhvert. Du vet ikke om noen andre kabinetter som er mindre og billigere som har 7 5" plasser slik at jeg eventuelt kan putte inn to stk 4in3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...