oya Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hadde tiscali adsl, men så ble det omgjort til Online ADSL. Er ikke så veldig begeistret for å innstallere telenor-programvaren på serveren. Husket en gang i tiden at jeg brukte RASPPPOE, men fikk det ikke til å fungere nå. Noen tips til hvordan jeg mekker oppkobling? Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hadde tiscali adsl, men så ble det omgjort til Online ADSL. Er ikke så veldig begeistret for å innstallere telenor-programvaren på serveren. Husket en gang i tiden at jeg brukte RASPPPOE, men fikk det ikke til å fungere nå. Noen tips til hvordan jeg mekker oppkobling? Jeg ville kjøpt et bllig ADSL modem med innebygget router/firewall Lenke til kommentar
oya Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Ikke jeg. Router er noe dritt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 hva kjører du på serveren? Lenke til kommentar
henningml Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hva som er dritt med hardware router? Det er selvfølgelig ditt valg, men mulig du har ekstremt dårlige erfaringer med slikt. Min mening er nå at det er mye sikkerhet å hente i en router med brannmur. Lenke til kommentar
roac Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ikke jeg. Router er noe dritt. Wow, det var jo saklig kommentar tilbake. Hva med å fortelle hvorfor routere "er noe dritt"? Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Routere er geniale... Uten de hadde verdens nettverk gått suppetreigt. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Kjører win 2000 server, og er mye mye mer fornøyd med det i forhold til da jeg kjørte router. Enklere å forwarde porter, mer stabilt +++ Det er i alle fall mine erfaringer. Endret 21. september 2005 av oya Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Win 2000 server mer stabilt enn en router? tror jammen meg ikke du er helt god. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Haha.... Har win 2000 server noen fullstøtte routing funksjon da? Må hvertfall gratulere microsoft med og ha laget nettverkstøtten så bra :o Men fra tøys til alvor... Hadde du routet 500 maskiner med en win 2000 router kunne du sagt hade til noe stabilitet.... Og som regel router man ikke med servere eller vanlige maskiner ( slik du mener ) men routing skjer faktisk på switcher.... Mer stabilt? Enklere og forwarde porter? Sikkerhet og overvåking da? Hvor store muligheter har man da ikke innen BSD og Linux eller UNIX generellt? Kansje jeg skal ansette deg som en nettverksadministrator på en skole... Er akkuratt der du hører hjemme... Wizards og bønner til gud hvor man ber og håper på at ting fungerer... Og skal du ha hjelp nestegang, kom med noe informasjon om hvordan linjen din er og da med tanke på hvordan du får ip, oppkobling via PPoE eller automatisk via DHCP.... Hadde vært "litt" kjekt Også vært greit med info om hvilket system du kjører... Og du... Hvis du nå sier at det windows systemet du nå kjører er så stabilt og fint.. Hvorfor ikke bare beholde det istedefor å begynne med noe nytt opplegg? Du motsier deg selv ved og først spørre om annen programvare enn telenor sin for så senere og si at du synes alt er så stabilt og fint med en windows 2000 server..... Tipper du heller ikke har lisens :o Lenke til kommentar
oya Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Fan, spør bare om alternativ måte å koble opp til online adsl. Har en maskin med windows 2000 server stående (faktisk med lisens), som funker perfekt til det formålet jeg skal fortsette å bruke den til. Den er dødens stabil, mye mer stabil en routeren jeg brukte før. Jeg gir helvette i hva dere mener om windows vs. router/andre OS. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 er da mange måter, raspppoe er en som du nevner, win har vel en innebygget klient også (det har ialelfall xp) og til slutt har du telenorcdn =) Lenke til kommentar
oya Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 fikk ikke raspppoe til å funke Lenke til kommentar
roac Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 fikk ikke raspppoe til å funke Når du bare kommer med mindre fine svar til velmenende råd, og klager over at du ikke får ting til å funke uten å komme med hvilke feilmeldinger du evt får, hva du har gjort eller annen informasjon som kan brukes til å finne ut hva som skjer, så kan du ikke vente at du får noe hjelp. Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Skjønner frustrasjonen til OYA, Telenor har ikke gjort det lett å bruke RASPPPOE, jeg har ikke fått det til å funke hverken i Win ME, Win2K eller XP. Har ikke Win2K server men kjernen der, og sikkerheten, skulle ikke være så ulik NT 5 generelt. Det er vel selve oppkoblingen mot nettet som er saken her. Og Telenor's guide for å sette opp RASPPPOE fører ikke til ønsket resultat. Skulle jeg hatt en server på mi linje hadde jeg valgt en annen ISP med en bedre løsning enn Telenor. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 en roter er en boks i ett nettverk. ikke en boks hvor man har ett operativsystem ala w2k server. hva slet du med når du skulle sette opp ras på routeren da? jewg tviler ikke på dine kunnskaper men det virker merkelig når du slenger om deg med benevnelser uten at det gjenspeiles i teksten.. når du i tillegg kommer med usaklig bubbel kan du ikke regne med å bli tatt seriøst.. Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Ser ut som det er snakk om en maskin satt opp som en gateway her. Oppslag i "mitt dataleksikon" på PC World Norge gir følgende resultat/definisjon: gateway: maskin- og/eller programvare som kobler sammen (inkompatible) nettverk slik at data kan overføres mellom dem. Se ruter. Hvis så er tilfelle at det er en gateway er det mer komplekst enn jeg kan hjelpe med videre. Endret 26. september 2005 av GARDNR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå