Gå til innhold

Jeg vil ha XP!

Anbefalte innlegg

Hallois.

Jeg har netopp bygget PC, og har et problem.

Jeg vil gjerne ha Windows XP Pro på maskinen, men

den kan ikke finne noen boot-sektor på CDen så jeg kan ikke installere...

Merkelig nok griede eg å installere Mandrake Linux.

Et annet problem er at jeg tror eg har tatt kåål på diskettstasjonen så jeg kan ikke bruke bootdisk.

Hva skal eg gjøre ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-14 14:47, sprint skrev:

nei, jeg har vist ikke ødelagt diskettstasjonen allikevel...

Mange ganger er det eneste som nytter for å få pcn til å boote fra plate er å gå i bios å disable alle boot enhetene uten om cd. Høres rart ut men det har berga meg mange ganger (på mange forskjellige pcer).

Når xp restarter pcn for første gang under installasjon er det mulig du må inn i bios å enable HD som boot enhet igjen(om ikke er det mulig maskinen bare booter på cd plata igjen å du kommer ikke vidre)

Gib

Lenke til kommentar

Om du kjører fdisk etter formatering gjør ingenting! Jeg la forresten ikke merke til at du hadde. Om du skal ha både Linux og windows på maskinen, så legger du først inn Windows og deretter Linux. Skulle du deretter ønske å fjerne Linux (hvem vil vel egentlig det :smile: ), så formaterer du linuxpartisjonen og fjerner LILO/GRUB ved å kjøre fdisk /mbr. Da skal XP bootes automatisk som om ingenting hadde hendt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 15:42, Hoppesagåsa skrev:

Du kan slenge inn en Win98 oppstartsdiskett, eller tilsvarende slik at du kommer i DOS og har tilgang til CD-ROM'en derifra. Da går du inn i i386-mappa på XP-CD'en og kjører fila winnt. Da setter du igang installasjon

Ikke for å pirke, men det tviler jeg på hjelper. Tror du får en feilmelding om at du ikke kan installere winXP pga et eller anna os tull(husker ikke helt)

Gib

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...