Gå til innhold

Det bråker !!

81381267

Anbefalte innlegg

Vist du ser på oppsettet så har jeg en AMD Athlon XP 1900+ prosessor med en Zalman CNPS3100 GOLDPLUS, forgylt kobber cpu vifte. Men denne viften bråker noe fælt og cpu tempraturen ligger å svimler på hele 50 grader, i kabinettet 37 grader. Jeg kjøpte først og fremst denne viften fordi den skulle være stille, noe som den ikke er. Nå har jeg i tillegg bestilt meg en Zalman FanMate-1, CPU-vifte regulator men jeg er ikke sikker på om jeg tør å stille ned viften, med disse tempraturene her...

Det virker kanskje ironisk att jeg kjøper ett Creative TI4200 grafikkort når jeg vil ha det lydløst da...

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som støtter meg hvis jeg kjøper 1 Zalman CNPS5100-CU, rent kobber cpu vifte (skal støtte til og med XP2100 i silent mode) og 2 Zalman kabinettvifter (80x80x25mm) ??

[ Denne Melding var redigert av: 81381267 på 2002-08-14 17:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 17:43, 81381267 skrev:

Noen som støtter meg hvis jeg kjøper 1 Zalman CNPS5100-CU, rent kobber cpu vifte (skal støtte til og med XP2100 i silent mode) og 2 Zalman kabinettvifter (80x80x25mm) ??

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: 81381267 på 2002-08-14 17:45 ]</font>

Kommer ann på hvilken CPU du har det. Men det du også må tenke på er at den veier en del og hvis du flytter mye på maskinen din kan festet i verste fall brekke :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 17:41, [space] skrev:

PS (forumets største gjengangerfeil):

Vist != hvis :smile:

å vise, viser, viste, har vist = verb.

hvis = pronomen.

Mulig det. Jeg sov i norsktimen... men du som vet, hva er forskjellen på "viste" "vist" og "visste" "visst" ? (bortsett fra s'ene :razz: )

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 04:22, Arctic skrev:

Quote:

hvis = pronomen.

Mulig det. Jeg sov i norsktimen... men du som vet, hva er forskjellen på "viste" "vist" og "visste" "visst" ? (bortsett fra s'ene :razz: )

"viste" og "vist" kommer fra verbet "å vise" ("skal jeg vise deg casemoden min?")

"visst" er et adverb og kommer fra "viss" (antakelig, trolig sikker, utvilsom, være viss på noe, av visse grunner, det er visst sant, sikkert og visst )

"visste" er verb og kommer fra "å vite"

(å vite, vet, visste, har visst "jeg visste ikke bedre")

Og det var slutten på dagens norskundervisning :smile:

PS:

Husk også at "å" kun skal brukes foran verb i infinitiv. ellers er det "og". "og" brukes også når det er flere ting en ramser opp.

(Jeg var og handla, jeg skal å handle, jeg skal å handle og spise)

Ok, nå skal jeg gi meg :smile:

[space]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 10:33, [space] skrev:

Quote:

Den 2002-08-16 04:22, Arctic skrev:

Quote:

hvis = pronomen.

"viste" og "vist" kommer fra verbet "å vise" ("skal jeg vise deg casemoden min?")

"visst" er et adverb og kommer fra "viss" (antakelig, trolig sikker, utvilsom, være viss på noe, av visse grunner, det er visst sant, sikkert og visst )

"visste" er verb og kommer fra "å vite"

(å vite, vet, visste, har visst "jeg visste ikke bedre")

Og det var slutten på dagens norskundervisning :smile:

PS:

Husk også at "å" kun skal brukes foran verb i infinitiv. ellers er det "og". "og" brukes også når det er flere ting en ramser opp.

(Jeg var og handla, jeg skal å handle, jeg skal å handle og spise)

Ok, nå skal jeg gi meg :smile:

[space]

Tror jeg skal skulke norsktimene og henge på overklokking.no sitt forum. :razz:

Lenke til kommentar

Hehe. Vet det, men han spurte jo :smile:

I tillegg går denne feilen stadig igjen her, så skader sikkert ikke med en "påminnelse" :smile:

Har ingen planer om å drive et omfattende norskkurs her, med hjemmelekser osv...

Tilbake til diskusjoner om kjøling, casemods, og overklokking! :smile:

[space]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 10:33, [space] skrev:

"og" brukes også når det er flere ting en ramser opp.

[space]

Hehe, da var jo også det rett :eek:

Men han som svarte lenger opp, har helt rett. Det er dårlige greier å rette små skrivefeil. Men det vi hadde her, var jo bare et spørsmål. :smile:

Ikke mer norskprat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...