hendelsesløysa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Et av disse skal jeg gå for, spørsmålet er hvilket. Det nye som kommer i oktober, 24-105, er mindre lyssterkt men har IS. Gode gamle 24-70 har da en ekstra blender, men mangler IS. Jeg er også litt skeptisk når zoom området blir for stort, uansett om det er et L-objektiv. Klarer objektivet å tegne skarpt i hele zoom området? Er IS (bildestabilisator) viktig i forhold til en ekstra blender som 24-70 har? Har du IS på et objekt som står stille kan du fint få 2-3 blendertrinn ekstra, men hvor mye forringes bildekvaliteten? Og hvor skarpt blir bildet på 24-70 ved blender på 2.8? Jeg er veldig i tvil, og det nye 24-105 har enda ikke kommet ut enda, men har dere noen tanker rundt dette? Har dere sett noen tester? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Har allerede hatt muligheten til å teste EF24-105 f/4L IS. Min lokale fotoforhandler har hatt denne siden 1. sept. Ble ikke overbevist med det første eksemplaret jeg testet. Venter på at han skal få inn flere, slik at jeg kan teste mer. Les mer her: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=465069 EF24-70 f/2.8L er stort og tungt, men du verden for noen bilder. På ett kamera med 1.6x cropfaktor så er zoom-området helt greit. Ekstra lysstyrke gjør at det er mer ideelt for innendørs bruk. Har ett eksemplar som traff fokusblink på alle forsøk. Hvis du har de 2000-2500 som objektivet koster mer enn EF24-105 f/4L IS og at du kan takle 950g tyngde kontra 670g så gå for EF24-70 f/2.8L. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå