Gå til innhold

Nintendo Klassikere.. hva synes du?

Kjell Fisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mario kart til Nintendo 64 :love: Hadde selv aldri N64, men jeg var ofte hos kompiser som hadde.

De som sier at TV-Spill ikke er en sosial aktivitet, har ikke prøvd Mario Kart 64. Et mer underholdende multiplayer spill finnes ikke etter min mening. Blir aldri lei det.

I samme gate finner man GoldenEye og Perfect Dark. Fantastiske multiplayer-spill de også. Man kan si hva man vil om Nintendo 64, men det var mange utrolig gode multiplayer spill til den maskina.

En liten sammenlikning bare: Mario Kart til Gamecube ble en liten skuffelse. Hadde håpet at de skulle følge opp multiplayer-ånden fra Mario Kart 64, men det klarte de altså ikke. Generelt har det per dags dato ikke kommet så gode multiplayer spill til Gamecube som til Nintendo 64.

Lenke til kommentar

En liten sammenlikning bare: Mario Kart til Gamecube ble en liten skuffelse. Hadde håpet at de skulle følge opp multiplayer-ånden fra Mario Kart 64, men det klarte de altså ikke. Generelt har det per dags dato ikke kommet så gode multiplayer spill til Gamecube som til Nintendo 64.

Vel, du har nok rett i at mengden gode multiplayerspill til GameCube er noe mindre enn hva Nintendo 64 hadde, men Super Smash Bros. Melee er nok det multiplayer-spillet jeg har hatt mest glede av så langt. Og Time Splitters 2 (har ikke prøvd treeren) klarer til en viss grad å fylle tomrommet som Goldeneye og Perfect Dark etterlot seg på Nintedo-konsoller.

Men tilbake til topic. De største klassikerne for meg er nok Legend of Zelda: A link to the Past (trolig min favoritt den dag i dag) til SNES og Super Mario Bros. 3 til NES (første spillet jeg spilte). Super Mario 64 begynner vel også å bli en klassiker nå. Sjokkopplevelsen det spillet ga meg husker jeg fortsatt veldig godt. :)

Endret av Oaka
Lenke til kommentar
Men tilbake til topic. De største klassikerne for meg er nok Legend of Zelda: A link to the Past (trolig min favoritt den dag i dag) til SNES og Super Mario Bros. 3 til NES (første spillet jeg spilte). Super Mario 64 begynner vel også å bli en klassiker nå. Sjokkopplevelsen det spillet ga meg husker jeg fortsatt veldig godt. :)

Holder på å spille det på min DS for tiden. Veldig bra spill ja.

Lenke til kommentar

Mine topp-rangerte spill til Nintendo er uten tvil

- The Legend of Zelda: Ocarina of Time (beste SPILLET noensinne)

- Super Mario 64 (beste plattformspillet noensinne)

... alt i alt tror jeg Nintendo har gitt meg fler timer moro når det gjelder gaming enn Pc, og definitvit mer enn andre konsoller. Å jeg håer Revolution og det nye Zelda til Gamecube lever opp til de standardene de selv har satt seg gjennom årene. Stoler på dem gjør jeg også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kanskje ikke så veldig gamle spill enda, men jeg syns Super Smash Bros og Mario Kart til Nintendo 64 er noen skikkelig gode spill, spiller de en gang i blandt med kompiser fortsatt. :p

Lenke til kommentar

Da jeg fikk NES tidlig på 90-tallet fulgte det med spillene Super Mario Bros. og World Cup 90 på en og samme cartridge. Disse to er de ultimate Nintendo- klassikerne for meg, mens Super Mario Kart til SNES kommer tett etter

Endret av Lomion
Lenke til kommentar

The Legend of Zelda: Ocarina of Time og A Link to the Past er to av mine største spillopplevelser. Dessuten har jeg et nostalgisk forhold til Super Mario Bros. og Super Mario Bros. 3, som jeg spilte til døde da jeg var liten. Kjøpte meg begge de to sistnevnte (pluss A Link to the Past) til GBA for en tid tilbake. Av andre fantastiske klassikere må jeg også nevne Super Metroid og Super Mario World til SNES.

Lenke til kommentar
Legend Of Zelda: Adventure of Link

Synes det er ett genialt spill, det er det spillet jeg har spillt gjennom flest ganger...

Skjønner ikke hvorfor det er så hatet...

Hatet? Jeg har aldri støtt på noen som hatet Link's Awakening.

Det var kanskje litt kontroversielt da det kom, i og med at det var det første Zeldaspillet uten Zelda, Ganondorf, Hyrule og Triforcen, men jeg mener LA er det klart beste spillet til den originale Gameboyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...