Gå til innhold

[LCD] 1x21” eller 2x19” Kun kr.700,- mellomlegg.

Dj Charlie

Anbefalte innlegg

Kan lese at Eizo S1910 kommer meget bra ut i test og blir anbefalt av flere her på forumet, men selv har jeg forelsket meg i Eizo S2110 og vurderer å kjøpe den.

Men så tittet jeg litt på prisen og kom frem til at 2x Eizo S1910 koster 700 kroner mer enn en Eizo S2110!!

Vil det da være lurere å kjøpe 2stk. Eizo S1910 fremfor 1stk.Eizo S2110??

Og hvordan blir det å plasser to skjermer ved siden av hverandre? Har hørt det kan skade skjermen. (magnetfelt eller noe??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digger dualscreen paa jobben, men hjemme foretrekker jeg enkelt skjerm. I mitt tilfelle er det ganske enkelt fordi spill bruker gjerne kun en skjerm saa da ville jeg ha hoyest mulig opploesning paa den. Jeg kunne kjoepe en skjerm med hoyere opploesning (1920x1200) istedenfor to med 1280x1024.

Men, om du vil ha andre ting gaaende paa skjerm 2 mens du spiller saa kan det jo hende det funker bra for deg? ICQ, Skype, bittorrent/limewire/... og andre ting kan du se paa skjerm 2 mens du spiller paa skjerm 1. Mye smak og behov.

Magnetfelt trenger du ikke bekymre deg for med LCD skjermer side om side.

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Har du sett linken ovenfor? En viss sticky? Et hav av bilder med oppsett, driveroppsett etc, til og med spill. Men for all del, joiner Dragavon så her får du litt til.

S1910 har 1280x1024 (5:4), hvor S2110 har 1680x1050 (16:10). Noe å ha i bakhodet når du skal ha to skjermer, er roteringsmuligheter. Med to widescreen skjermer ved siden av hverandre i dualhead blir det enten veldig bredt, eller veldig høyt (rotert i portrett). Selv kjører jeg 2x20" LCD på 1600x1200 (4:3) som i mine øyne gir det beste enten en kjører normalt eller portrett. Oppløsningen er også langt høyere og mer behagelig. Men...smak og behag :)

På LCD trenger du ikke å tenke på skade eller påvirkning som følge av å ha de inntil hverandre. Noen CRT skjermer sliter visst, men opplevde det aldri på mine CRT skjermer i sin tid :)

Bilder, tatt fra en guide jeg jobber ustanselig med :love:

LCD_2x43_flat.jpg

LCD_2x43_rotated.jpg

LCD_2x34_flat.jpg

LCD_2x34_rotated.jpg

LCD_43x34_rotated.jpg

LCD_43x34_rotated_Yoffset.jpg

bloodrayne_dualhead_howto.jpg

dxiw_dualhead_howto.jpg

generalszh_dualhead_howto.jpg

homeworld2_dualheadwin_howto.jpg

kotor_dualheadwin_howto.jpg

fear_dh_07.jpg

fear_dh_04.jpg

sc4_dualhead_real.jpg

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det, kjøpte en 20" først og en ny et par måneder senere. Jeg ville definitivt ikke kjøpt to widescreen skjermer for dualhead spilling, det blir et kjempeproblem etter hvert (synsvinkel må endres, og med to 16:10 skjermer får du et bredde/høydeforhold på 3,2 når vanlig PC widescreen er 1,6. For vanlig 2D/skrivebord er det sikkert en drøm :) Så en må nesten prioritere.

Lenke til kommentar
Ut fra den ene testen jeg har sett av S2110, er den absolutt ikke verdt pengene hvis den skal brukes til spill og/eller film. Jeg ville gått for en billigere skjerm og heller skiftet/lagt til noe større og bedre senere.

Har du link til den testen? :)

Jeg er også interessert i den testen...

Lenke til kommentar
Takker :) Det var forøvrig TomWaitsForAlice som startet hele LaCie galskapen, et par eiere av den LCD skjermen nå :love: Men jeg må si 84" 1280x720 projektering tar kaka når det gjelder spilling. Wow!

Er utrolig fornøyd med min LaCie skjerm, har ikke angret et sekund! Blir nok en ekstra på meg snart også... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...