Lizard Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 eg ska få et sånt lydkort av min kompis, for han skal kjøpe nytt.. men hva er egentlig forskjellen på det og de som heter audigy 2 zs`? Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 audigy platinum 2 Ex er toppmodellen av audigy 2 generasjonen skjermkort fra creative. audigy 2zs er neste generasjon lydkort igjen. Uten å være 100 % sikker vil jeg driste meg til å påstå at toppmodellen av forrige generasjon kanskje kan gi noe bedre lyd. Grunnen er at komponentene på topputgavene ofte pleier å være av høyere kvalitet da de ofte er bygget med noe bedre komponenter. disse komponetene kan f.eks være bedre DA konvertere. Jeg vil råde deg til å undersøke dette før du eventuelt vurderer et Audigy 2 Zs kort fremfor platinum 2 Ex modellen. Jeg ville nok ha tatt i mot kortet fra kameraten om det var min vurdering. Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 ja jeg har ikke planer om å kjøpe audigy 2 zs, når jeg får dette andre gratis. men lurte bare på hva egentlig "ZS" står for,. hva forskjellen er. og etter å ha lest litt. EAX 1\2.0 funker ihvertfall på det kortet jeg får. men er dette en form for hardware , eller kan jeg f.eks bruke driverene med eax 4.0 og det vil fungere? Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 ingen som vet? Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg bruker EAX på mitt audigy Platinum Ex kort. Det funker veldig bra til f.eks. Thief Deadly shadows. Det virker nok bra på ditt kort også. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Det virker nok bra på ditt kort også. Bare husk å oppdatere driverene på creative sine autoupdate sider. Endret 21. september 2005 av KongeOdin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå