Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen bruker lang tid på å starte og restarter


Anbefalte innlegg

Som sagt i tittelen, maskinen bruker utrolig lang tid på å starte og noen ganger når den kommer til windows load screenen restarter den og begynner på nytt.

Kommer også noen ganger til skjermen "windows startet ikke uten feil blabla... start på nytt".

Har prøvd å velge "start windows med siste konfigurasjon som virket" uten at det hjalp noe særlig.

Når den først starter så hender det at den restarter midt i f.eks. et spill også er "klikk-klikk" i gang igjen. :nei:

 

Det kommer noen "klikk"-lyder fra maskinen når den starter, er ikke helt sikker men tror det er fra harddisken. :hmm:

Har en svak mistanke om at dette er den stakkars harddisken min som holder på å dø,

men har ikke nok hardware her til å prøve meg fram så jeg må nesten spørre før jeg evt. kjøper en ny.

 

Har WinXP med nye oppdateringer og drivere til det meste annet(tror jeg). :p

 

Noen idéer om hva som kan være feil eller hva som kan gjøres?

Endret av Aew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinvaren:

AMD Athlon XP2800+

Asus A7N8X Deluxe

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB x2

Sapphire Radeon 9800PRO

Western Digital Caviar 120GB IDE

 

Sikkermodus startet omtrent like bra/dårlig som vanlig.

Disse rare "klikk"-lydene kommer akkurat i det jeg skrur på maskinen mens skjermen fortsatt er helt svart, tar som regel lang tid før den går videre og starter som normalt eller restarter.

Når maskinen først er i gang går det fint å restarte den uten all den klikkingen og lang ventetid. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...