Gå til innhold

Trenger hjelp i produsent jungelen!!!


verak

Anbefalte innlegg

Er ute etter en laptop.. har sett på mye og ender stort sett opp med at priser er best på Elkjøp.... men så var det servicen der da... Men har funnet ut at den kan jeg klare med uten :smile: Men er det noen merker jeg burde styre unna??? Har sett litt på en Toshiba Satellite 1800-712 og en PACKARD BELL I GO 5451.. er det noen av disse eller andre "skumle merker" man bør holde seg unna??

 

På forhånd takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne å kikke på Dell og Zepto... men når jeg har lagt til minimums karv som DVD/Brenner 256Mb RAM og nettverkort som har en tendens å mangle for å nevene noe så er prisene steget i være som rakett...

 

Men er det noe å utsette på Toshiba sine maskiner???

Lenke til kommentar

selv så har jeg vært utsatt for elendig kundebehandling fra dell ved flere anledninger, så jeg anbefaler alle å holde seg langt unna.

 

etter det jeg har lest om zepto, så leverer de solide maskiner, og gir god support...men jeg har aldri vært borti i de personlig...

 

(er det greit å skrive det sånn, eller blir jeg beskyldt for å drive reklame denne gangen også?

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 13:36, verak skrev:

Er ute etter en laptop.. har sett på mye og ender stort sett opp med at priser er best på Elkjøp....


 

Du får som regel hva du betaler for. :sad:

 

Quote:


Men er det noen merker jeg burde styre unna??? Har sett litt på en Toshiba Satellite 1800-712 og en PACKARD BELL I GO 5451.. er det noen av disse eller andre "skumle merker" man bør holde seg unna??


 

Det er vel ikke så mange skumle merker, det er mer snakk om å styre unna de billigste modellene fra hvert merke. Unntaket er naturligvis merker som nettopp Packard Bell, siden de ikke leverer annet enn billigmaskiner. :smile: Og siden Elkjøp ikke selger annet enn billig-laptoper, burde du styre unna dem.

 

Toshiba har, som de fleste andre, både gode og dårlige maskiner. De beste (og naturligvis dyreste) finner du i seriene Tecra og Portégé. Disse ligger nok langt over ditt budsjett, hvis man skal dømme ut fra forslagene du har satt opp.

 

Et mulig unntak - billigmaskin som ganske sikkert er god:

IBM ThinkPad R31 2656 - Celeron 1.13 GHz - L2 256 KB - RAM 128 MB - HD 20 GB - CD - Mdm 56 Kbps - LAN EN, Rask EN - Win XP Pro - 14.1" TFT - kr 13627,60 inkl. mva.

http://www.ibmshop.no/shop/ibm_thinkpad_r31.html

 

Ellers vil jeg gjenta oppfordringen jeg har kommet med tidligere: Skal man kjøpe billig bærbar, kjøp brukt. Ingen av modellene du har satt opp, eller den jeg foreslår ovenfor, egner seg særlig til spilling likevel. Når du ikke stiller krav til spill som skal kjøre på maskinen, kan du få mye fint og billig på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 13:49, verak skrev:

Har vært inne å kikke på Dell og Zepto... men når jeg har lagt til minimums karv som DVD/Brenner 256Mb RAM og nettverkort som har en tendens å mangle for å nevene noe så er prisene steget i være som rakett...


Men er det noe å utsette på Toshiba sine maskiner???


 

Dells 4150 kommer med samtlige av det du nevner, 256, DVD/CDRW, nettverkskort

 

F. eks 1800XT

 

Koster noen kroner da :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...